Skip to main content

Ο αποφασισμένος Μητσοτάκης, η αδιάβαστη Κεραμέως, ο άστεγος Κασσελάκης και το τέλος της ιταλοκρατίας

ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΑΝΩΛΟΠΟΥΛΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ/EUROKINISSI

Όσα συμβαίνουν παρασκηνιακά

Μπορεί να έχει ορίσει το ραντεβού του με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου στις 15 Ιανουαρίου (κάτι που σημαίνει ότι δεν θα ανακοινώσει τίποτα νωρίτερα), αλλά το πιθανότερο είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης να έχει ήδη καταλήξει στο πρόσωπο που θα προτείνει για την Προεδρία της Δημοκρατίας.

Θα ακολουθήσει τον δρόμο της ανανέωσης θητείας της Σακελλαροπούλου (που δεν θέλει η μισή η ΝΔ;) ή θα επιβεβαιώσει τις πληροφορίες όσων τονίζουν ότι θα θελήσει να προτείνει ένα πρόσωπο, με το οποίο θα δηλώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι διεκδικεί την «κληρονομιά του εκσυγχρονισμού», που αφήνει πίσω του ο Κώστας Σημίτης; Και εάν ναι, θα είναι ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ο Τάσος Γιαννίτσης, ο Αλέκος Παπαδόπουλος ή Γιάννης Στουρνάρας το πρόσωπο αυτό; Οι διαρροές από το Μαξίμου έχουν πια σταματήσει. Αλλά η σεναριολογία θα συνεχιστεί έως την τελευταία στιγμή. Και όσο προβεβλημένοι υπουργοί αναλαμβάνουν να απαντούν στην Αφροδρίτη Λατινοπούλου τόσο πιο «πράσινα» θα γίνονται τα σενάρια. Και τόσο πιο δύσκολο θα είναι για τον Νίκο Ανδρουλάκη να απορρίψει την πρόταση.

Εν τω μεταξύ δεν είναι μόνο ο Μητσοτάκης που κοιτάζει προς ΠΑΣΟΚ μεριά. Το τελευταίο διάστημα και ο Στέφανος Κασσελάκης κάτι γύρευε στη…Χαριλάου Τρικούπη. Όχι, μην πάει ο νους σας σε ζυμώσεις της κεντροαριστεράς. Έναν χώρο να στεγάσει τα γραφεία του κόμματός του ήθελε να βρει ο άνθρωπος και σκέφτηκε γιατί να μην είναι κοντά  στο ΠΑΣΟΚ, από τη στιγμή που του έχει χαρίσει και τον ρόλο της αξιωματικής αντιπολίτευσης;

Αλλά μαθαίνουμε ότι η αναζήτηση απέβη άκαρπη, γιατί τα ενοίκια τόσο εκεί όσο και στην Ακαδημίας, όπου επίσης έψαξε, είναι απλησίαστα. Με τη μίσθωση στον Ταύρο να έχει λήξει από τα τέλη του περασμένου έτους, το Κίνημα Δημοκρατίας μένει…άστεγο.

«Αδιάβαστο» το υπουργείο για το επίδομα ανεργίας

Κατηφορίζοντας προς τη Σταδίου, εν τω μεταξύ, θα κάνουμε μία στάση στον αριθμό 29, στο υπουργείο Εργασίας. Γιατί εντύπωση προκαλεί η επιλογή του υπουργείου, υπό την ηγεσία της Νίκης Κεραμέως, και της ∆ΥΠΑ να αυξήσουν κατά 50 ημέρες, από 125 σε 175, το διάστημα ασφάλισης που θα αποτελεί εφεξής τη βάση για να καταβάλλεται το νέο επίδοµα ανεργίας.

Η συγκεκριµένη παρέµβαση έχει ενταχθεί στο πιλοτικό πρόγραµµα του επιδόµατος που πρόκειται να ξεκινήσει την τρέχουσα χρονιά. Η Οµοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών (ΟΙΥΕ) έχει προβλέψει πως τυχόν εφαρµογή αυτής της διάταξης θα αποκλείσει από το επίδοµα ανεργίας χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε φροντιστήρια.

Η επάνοδος του Σάμι Φάις

Ακόμη μία εισαγωγή εταιρείας στο Χρηματιστήριο κυοφορείται το τελευταίο χρονικό διάστημα, με τον επιχειρηματία Σάμι Φάις να ετοιμάζει την «κάθοδο» της Fais Group στο ταμπλό της Αθήνας. Για όσους δεν θυμούνται, πρόκειται για τον άνθρωπο που έφερε τη Nike στην Ελλάδα στα τέλη της δεκαετίας του ’70, αλλά και τον άνθρωπο που διέσωσε την αλυσίδα καταστημάτων «Καλογήρου» πριν από μερικά χρόνια.

Ο Σάμι Φάις, ο οποίος θεωρείται ένας εκ των «πρωταγωνιστών» του λιανεμπορίου, αυτήν την στιγμή ελέγχει περισσότερα από 30 brands, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν οι Αdidas, Under Urmor, Levi’s, Ferragamo, Michael Kors, Kiko Milano, Mango, Wilson κ.α.

Η επάνοδος στη Λεωφόρο Αθηνών έρχεται σχεδόν 15 χρόνια μετά την πώληση της πρώην εισηγμένης Elmec Sport (εξαγοράστηκε αρχικά από τον εφοπλιστή Λασκαρίδη και μετέπειτα από την οικογένεια Κουτσολιούτσου της Folli-Follie), και περίπου 20 χρόνια μετά την απαλλαγή από τις κατηγορίες περί υποτιθέμενης εμπλοκής στη «φούσκα» των μετοχών της Μακεδονικά Κλωστήρια Α.Ε.

Ανάσα στο κυκλοφοριακό, αλλά πότε;

Επί τάπητος τίθεται ένα έργο που θεωρείται ότι θα δώσει μια ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα σε περιοχές της Δυτικής Αττικής. Ο λόγος είναι για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά, όπως είθισται να αποκαλείται το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» εκτιμώμενου κόστους (βάσει παλαιότερων δεδομένων) 70 εκατ. ευρώ.

Το έργο θα συζητηθεί σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο, έπειτα από εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα.

Όσο για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του, δεν θα τολμήσουμε εκτιμήσεις… Άλλωστε ήδη και το εν λόγω έργο έχει μεγάλη ιστορία καθώς η ανάγκη υλοποίησης του, προκειμένου να αποφορτιστεί η Λεωφόρος Αθηνών και η Λεωφόρος Σχιστού, συζητείται από την δεκαετία του 2000.

Ιταλοκρατία…τέλος

Και να κλείσουμε με μία ιστορική μετάβαση στη Ρόδο. Καταργήθηκε το από την ιταλοκρατία υπάρχον κτηματολόγιο (ναι η πρωτεύουσα των Δωδεκανήσων, η Κως και η Λέρος έχουν Κτηματολόγιο έστω όχι σύγχρονο για τα σημερινά δεδομένα) και ξεκίνησε τη λειτουργία του το Κτηματολογικό Γραφείο Δωδεκανήσου με έδρα τη Ρόδο και υποκατάστημα στην Κω υπό τον αρμόδιο φορέα Ελληνικό Κτηματολόγιο.

Η ένταξη του κτηματολογίου της Ρόδου στον φορέα του Κτηματολογίου ξεκίνησε με αναστολή της λειτουργίας του (μέχρι 19.1.25) προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες προσαρμογής.

Τα προβλήματα είναι πολλά καθώς το μέχρι χθες κτηματολόγιο του νησιού είχε αφεθεί στην τύχη του. Δεν παρέχει ούτε μια ηλεκτρονική υπηρεσία και είναι χαρακτηριστικό ότι στο κτίριο που στεγάζεται ο ηλεκτρονικός υπολογιστής αποτελεί άγνωστο αντικείμενο…

Επίσης, χωρίς τον αναγκαίο αριθμό προσωπικού έχει συσσωρεύσει δεκάδες χιλιάδες αιτήματα πολιτών (μεταγραφές κ.λ.π.).

Με άλλα λόγια η Ρόδος είναι από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της Ελληνικό Κτηματολόγιο και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προκειμένου να μπορέσουν να πουν ότι η χώρα απέκτησε επιτέλους Κτηματολόγιο.