Σας έχω πολύ καλά νέα σήμερα. Κακώς μας είχαν ανησυχήσει αυτές οι έρευνες που έλεγαν ότι βλέπουμε την πλάτη των άλλοτε «φτωχών συγγενών» του πρώην ανατολικού μπλοκ στα εισοδήματα. Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, οι Έλληνες δεν είναι φτωχότεροι σε σχέση με άλλους λαούς της Ευρώπης. Απλά, σύμφωνα με τη θεωρία του, οι Έλληνες… αισθάνονται φτωχοί!. Όπως εξήγησε «είμαστε πρώτοι στην Ευρώπη στο να αισθανόμαστε φτωχοί».
Γκρινιάζουμε δηλαδή οι αχάριστοι, την ώρα που είμαστε πλούσιοι οι περισσότεροι και απλά δεν το ξέρουμε. Το είπε προσφάτως άλλωστε και ο υπουργός Επικρατείας, Μάκης Βορίδης. «Οι πλούσιοι είναι περισσότεροι, από τους φτωχούς στην Ελλάδα».
Οι συγκεκριμένες δηλώσεις και θα ακολουθήσουν και άλλες ανάλογου ύφους και περιεχομένου, γίνονται διότι το θέμα της φτώχειας «καίει».Και το υποδαυλίζουν οι έρευνες κάποιου… ΟΟΣΑ και κάποιας… Κομισιόν, που δείχνουν πως οι αμοιβές στην Ελλάδα είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ και μας έχουν ξεπεράσει και χώρες της πρώην Ανατολικής Ευρώπης, σε όρους αγοραστικής δύναμης. Αν είναι δυνατόν να αμφισβητούν την οικονομική ευμάρεια των Ελλήνων. Αλλά έχουν αχαλίνωτη φαντασία οι άτιμοι.
Κατάρρευση
Καθόλου της φαντασίας μας από την άλλη δεν είναι το ακόλουθο περιστατικό. Από τύχη δεν θρήνησαν θύματα στη ΔΥΠΑ, καθώς κατέρρευσε στη Ρόδο τμήμα από το μπαλκόνι στην είσοδο του κτιρίου που στεγάζει τις υπηρεσίες του Οργανισμού στο νησί, λόγω της σφοδρής κακοκαιρίας Bora.
Η κατάρρευση συνέβη το Σαββατοκύριακο και έτσι γλίτωσαν οι υπάλληλοι, αλλά και οι πολίτες. Η αντίδραση των επικεφαλής υπήρξε άμεση, με το κτίριο να κλείνει.
Σήμερα, έχει προγραμματιστεί να μεταβεί στον χώρο εργολάβος, ώστε να γίνει μια πρώτη αποτίμηση της ζημιάς και να ξεκινήσουν τάχιστα εργασίες αποκατάστασης. ∆εν έχουν άδικο οι συνδικαλιστές του Οργανισμού που ζητούν να γίνει άμεσος έλεγχος για την ασφάλεια των εργαζομένων και των συναλλασσόμενων σε όλες τις Υπηρεσίες.
1 εκατ. ευρώ σε όσους εργάστηκαν για το μετρό
Η κακοκαιρία είχε ως αποτέλεσμα να μπει και λίγο νερό σε κάποιους σταθμούς του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά σύμφωνα με τον Νίκο Ταχιάο το πρόβλημα ήταν εξαιρετικά περιορισμένο και αντιμετωπίστηκε άμεσα. Το τι έγινε στα εγκαίνια και τις πρώτες ημέρες λειτουργίας, όμως, μάλλον το είδατε στις τηλεοράσεις. Αυτό που δεν γνωρίζατε, είναι η όχι και τόσο συνηθισμένη, για τον χώρο των κατασκευών, κίνηση στην προχώρησε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Aktor, Αλέξανδρος Εξάρχου.
Όπως ανακοίνωσε, εσωτερικά οι εργαζόμενοι της Aktor που δούλεψαν στο εμβληματικό έργο θα μοιραστούν μπόνους ύψους 1 εκατ. ευρώ. Το μπόνους θα μοιραστεί σε όλους όσους είχαν συμμετοχή, ανεξαρτήτως θέσης και ρόλου. Ο επικεφαλής του κατασκευαστικού ομίλου έχει κάθε λόγο να είναι ικανοποιημένος και γαλαντόμος προς τους εργαζομένους, αφού η παράδοση του έργου έγινε στην ημερομηνία, στην οποία είχε προσωπικά δεσμευτεί στον πρωθυπουργό.
18 δισ. ανεκτέλεστο έργο και πολλή γκρίνια
Μιας και είπαμε για την κακοκαιρία Bora, πλησιάζει και η ώρα των έργων της αποκατάστασης των ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias στο οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας. Και όσο πλησιάζει τόσο αυξάνεται και η γκρίνια. Γιατί οι κατασκευαστικές εταιρίες (εκτός των 4 της 7ης τάξεως) διαμαρτύρονται έντονα για τον αποκλεισμό τους από τη διαδικασία.
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα τα εν λόγω έργα προϋπολογισμού 1,4 δισ. θα ανατεθούν με διαπραγμάτευση (έκτακτη διαδικασία του άρθρου 32 γ του Ν.4412/2016) και με πρόσκληση μόνον των 4 μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων η οποία αναμένεται εντός της εβδομάδας. Ακόμα και αυτή η διαδικασία στο μεταξύ έχει καθυστερήσει καθώς αρχικά είχε ειπωθεί ότι τα έργα στη Θεσσαλία θα ξεκινούσαν την περασμένη Άνοιξη.
Σε επιστολή τους λοιπόν προς τον κ. Σταϊκούρα οι εργοληπτικές οργανώσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ, διαμαρτύρονται για τον αποκλεισμό τους από τα έργα και παράλληλα «καρφώνουν» την 7η τάξη, αναφέροντας ότι «έχουν συγκεντρώσει υπερβολικά υψηλό ανεκτέλεστο τεχνικών έργων, περίπου 18 δισ. ευρώ και υφίσταται έντονος προβληματισμός για τη δυνατότητά τους να ανταπεξέλθουν σε αυτό, σε έγκαιρο χρόνο και τίμημα, αφού ο μέσος όρος του κύκλου εργασιών τους στα τρία τελευταία χρόνια κυμαίνεται στα 2,5 δις περίπου».
Δεν σταματούν όμως εκεί. Κατηγορούν τον κ. Σταϊκούρα ότι «για το υπουργείο Υποδομών υπάρχουν μόνο τέσσερις εταιρείες που έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλα τα δημοπρατούμενα έργα στη χώρα, οι οποίες, λειτουργώντας και υπό ένα συνεργατικό περιβάλλον, έχουν εξασφαλίσει υπογεγραμμένες συμβάσεις 18 δισ. ευρώ, με πολύ ευνοϊκούς όρους, αποκτώντας σχεδόν όλο το μερίδιο της συνολικής αγοράς, με την ενθάρρυνση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου».
Πρόκειται για βαριές κουβέντες… ενώ αν καταλαβαίνουμε καλά θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη, κάτι που θα καθυστερήσει περαιτέρω τα έργα στη Θεσσαλία.
Αλλάζει σελίδα η Κλουκίνα – Λάππας
Καμία καθυστέρηση από την άλλη δεν βλέπουμε στη νέα «εποχή», που ξημερώνει για την πάλαι ποτέ Κλουκίνα Λάππας, θυγατρική του Ομίλου Intracom της οικογένειας Κόκκαλη.
Η ΚΛΜ, όπως είναι γνωστή στα χρηματιστηριακά γραφεία, πλέον ενσωματώνει τον κλάδο ακινήτων όλου του Ομίλου, ενώ λίαν συντόμως θα περιλαμβάνει και την Ευρώπη Ασφαλιστική. Η κοινή εταιρεία, η οποία ήδη φέρει την ονομασία Ευρώπη Holdings, απολαμβάνει μια χρηματιστηριακή αξία άνω των 125 εκατ. ευρώ, μετά την εισαγωγή των μετοχών, οι οποίες προέκυψαν από την απορρόφηση της Intracom Properties.
Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει και η σταδιακή εξαγορά της Ευρώπης Ασφαλιστική, κάτι το οποίο σημαίνει ότι η εταιρεία θα μεγαλώσει περαιτέρω, απλώνοντας… δίχτυα αφενός στην αγορά ακινήτων, αφετέρου στην ασφαλιστική αγορά.