Πρώτη με διαφορά η ΝΔ, δεύτερο (με διαφορά από τον ΣΥΡΙΖΑ) το ΠΑΣΟΚ, κυρίαρχος ο «κανένας» για πρωθυπουργός.
Οι δημοσκοπήσεις των τελευταίων εβδομάδων μας δίνουν σταθερά την παραπάνω εικόνα, αλλά και ενισχύουν την εκτίμηση ότι η αυτοδυναμία είναι για τους πάντες όνειρο μακρινό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ μπορεί να μην έχουν αντίπαλο που να τους κοντράρει στην πρωτιά, αλλά έχουν διαρροές. Προς τα πού; Σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση της Marc για τον Ant1 η συσπείρωση της ΝΔ είναι μόλις στο 65,9% και οι μεγαλύτερες διαρροές καταγράφονται προς το ΠΑΣΟΚ (6,8%), προς τη Φωνή Λογικής της Αφροδίτης Λατινοπούλου (3,8%) και την Ελληνική Λύση του Βελόπουλου (3,8%).
Αυτοί είναι πια οι μεγάλοι αντίπαλοι του κυβερνώντος κόμματος. Αυτοί όμως, κατά έναν παράδοξο – ή όχι και τόσο – τρόπο είναι και αυτοί που θα επιδιώξει να “φλερτάρει” σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία η κυβέρνηση συνασπισμού. Το να πει “ναι” σε μία συγκυβέρνηση το ΠΑΣΟΚ θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο. Δεν φαίνεται να έχει λόγο να το κάνει. Οι γαλάζιοι πρέπει να κοιτάξουν δεξιά και οι συζητήσεις για το πόσο δεξιά έχουν ήδη φουντώσει στους κόλπους της ΝΔ. Ακούμε ότι οι φωνές που ζητούν προσέγγιση με Λατινοπούλου ως λύση λιγότερο ακραία από τον Βελόπουλο ενισχύονται όσο ενισχύονται και τα ποσοστά της στις δημοσκοπήσεις.
Όσο για τον ΣΥΡΙΖΑ; Μένει παγιδευμένος σε έναν πόλεμο ανάμεσα στους 87 και τον Κασσελάκη και σε έναν κατήφορο διαρκείας. Δημοσκοπικό και όχι μόνο. Κάποιοι επιμένουν ότι μπορεί στο συνέδριο να γίνει η έκπληξη. Εμείς πάλι εκπλησσόμεθα με αυτά που βλέπουμε στην Κουμουνδούρου καθημερινά. Αλλά μονίμως δυσάρεστα.
Καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει…
Και μιας και ο λόγος για δυσάρεστες εκπλήξεις, δύο επεφύλασε σε μόλις έναν μήνα η Επιτροπή Ανταγωνισμού στη Motor Oil, της οικογένειας Βαρδινογιάννη. Στις 30 Σεπτεμβρίου καταλόγισε πρόστιμο 9,2 εκατ. ευρώ στην εταιρεία για την παρεμπόδιση ελέγχου περί θεμάτων ανταγωνισμού στις τιμές των καυσίμων και 50.000 ευρώ στον Γιάννη Βαρδινογιάννη, ως φυσικό πρόσωπο.
Η αντίδραση της εταιρείας, ήταν άμεση, ανακοινώνοντας ότι θα προσφύγει στα δικαστήρια, καθώς κρίνει παράνομη την επιβολή προστίμων. Οπότε, για το ποιος έχει δίκιο, θα αποφανθεί εν καιρώ η δικαιοσύνη.
Πολλοί πάντως συνέδεσαν τα πρόστιμα με τις τριβές της οικογένειας με την κυβέρνηση και εμείς προσθέσουμε ότι καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει…
Η σύγκρουση, εάν πρόκεται για κάτι τέτοιο, «κλιμακώθηκε» προχθές 29 Οκτωβρίου όταν η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ότι εγείρονταο σοβαροί προβληματισμοί ως προς την απόκτηση από τη «MANETIAL LIMITED», θυγατρική εταιρεία της εταιρίας «ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ» της εταιρείας «ΗΛΕΚΤΩΡ», με την ανεξάρτητη επιτροπή να γνωστοποιεί ότι θα κινήσει διαδικασία πλήρους διερεύνησης, για να εξετάσει εάν επιβεβαιώνονται οι αμφιβολίες της ως προς το συμβατό της συγκέντρωσης με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά. Η απόφαση της Επιτροπής επί της συγκέντρωσης θα εκδοθεί εντός 90 ημερών από την ημερομηνία κίνησης της διαδικασίας πλήρους διερεύνησης, οπότε κατά τις αρχές Φεβρουαρίου θα ξέρουμε.
Πάντως, δεν είναι ασύνηθες η Επιτροπή να εκκινεί διαδικασίες πλήρους διερεύνησης σε όταν επίκεινται επιχειρηματικές συγκεντρώσεις. Το έχει κάνει και σε άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν, ζητώντας από τα εμπλεκόμενα μέρα να προβούν σε διορθωτικά μέτρα και στην ανάληψη δεσμεύσεων για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού. Το πιθανότερο είναι να ζητηθεί κάτι παρόμοιο και σε αυτή την περίπτωση. Εκτός και αν, η αγοραπωλησία απαγορευτεί, με πιθανό αποτέλεσμα, ο πόλεμος να … φουντώσει.
Το «μοντέλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ» στην Intrakat
Μένοντας στα του επιχειρείν, η αγορά έχει στρέψει το βλέμμα στον νέο όμιλο Aktor. Έτσι μετονομάστηκε η Intrakat, στο πλαίσιο ενός φιλόδοξου μετασχηματισμού του ομίλου. Ενός Ομίλου, ο οποίος αρχίζει να ξεφεύγει από την αποκλειστικότητα των κατασκευών και να επεκτείνεται σε παρεμφερείς κλάδους.
Αυτός ο σχεδιασμός, μάλιστα, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, φαίνεται ότι ακολουθεί τα βήματα μιας άλλης κατασκευαστικής, της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Γι’ αυτό τον λόγο, ορισμένοι κάνουν λόγο για «μοντέλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ». Πίσω απ’ όλα αυτά, φυσικά, βρίσκεται ο Αλέξανδρος Εξάρχου, ένας άνθρωπος που ξέρει πώς να αποφεύγει τις κακοτοπιές και κυρίως, γνωρίζει άριστα τον κλάδο. Ο σχεδιασμός είναι καλός, ο άνθρωπος που τον «τρέχει» είναι επιτελικός κι αυτό που απομένει, είναι να δούμε αποτελέσματα στην πράξη.
Η ανάγκη φιλοτιμια
Αποτέλεσμα εν τω μεταξύ φέρνουν ενιότε και οι αποκαλύψεις των μέσων. Την ανάγκη φιλοτιμία έκανε ο Γιώργος Γόντζος, για την άκρως αμφιλεγόμενη υποψηφιότητα του οποίου στις εκλογές του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών σας είχε ενημερώσει η στήλη.
Ο κ. Γόντζος ενημερωσε τους συνυποψηφίους του πώς δεν θα είναι τελικά υποψήφιος. Είχε κατηγορηθεί για φιλο-χουντικές δηλώσεις, ενώ και ο ίδιος είχε χαρακτηρίσει τον εαυτό του ως ακροδεξιό και είχε δηλώσει χωρίς ντροπή οπαδός του Παπαδόπουλου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση της απόσυρσης ήρθε, καθώς τον άδειασε και η ΝΔ.
Και ο πόνος
Δεν φαίνεται να αδειάζει πάντως την Ελίζα Βόζενμπεργκ, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσαν οι δηλώσεις της. Και δεν θα μπορούσε να το κάνει αφού εκφράζουν στο 100% το αφήγημα του κυβερνώντος κόμματος για τα Τέμπη και για όσους κάνουν λόγο για προσπάθεια συγκάλυψης ενός εγκλήματος.
«Όσο πόνο κι αν νιώθει κανείς για την απώλεια του παιδιού του, δεν μπορεί να στηρίξει ότι υπήρχε δόλος και να λέει ότι δεν πιστεύει στη δικαιοσύνη, επειδή δεν κατηγορείται ο Καραμανλής», είπε η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού του Ευρωκοινοβουλίου, Ελίζα Βόζενμπεργκ.
Τα νομικά δεν τα γνωρίζουμε, μόνο τη δήλωση του λαλίστατου κυβερνητικού σοφιστή τον Μάρτιο του 2023. «Είσαι ο Υπουργός Μεταφορών. Μπορείς να πας στη Βουλή και να πεις ναι, έχουν πρόβλημα ασφάλειας τα τρένα; Αν το πεις αυτό, δεν θα μπει αύριο άνθρωπος στα τρένα». Ποιος μπαίνει σε προεπίγνωση του αξιόποινου;