Του Στράτου Στρατηγάκη
Mαθηματικού – ερευνητή
[email protected]
Οι απόφοιτοι αγωνιούν και κανείς δεν τους λύνει τις απορίες. Τους έταξαν, όπως δήλωσε ο πρώην γ.γ. του Υπουργείου Παιδείας στην Καθημερινή στις 27/8/2015 ότι όσοι απόφοιτοι του 2015 ή προηγουμένων ετών επιθυμούν έχουν τρεις επιλογές:
- Να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα των έξι μαθημάτων και την κατανομή των επιστημονικών πεδίων που ίσχυε.
- Να εξεταστούν με το νέο σύστημα των 4 μαθημάτων και την κατανομή των πεδίων που διαμορφώθηκε με το ΦΕΚ 955Β/2015.
- Να καταθέσουν μηχανογραφικό χωρίς να εξεταστούν ξανά στις εξετάσεις για το 10% των θέσεων, όπως έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια με το διαχωρισμό των υποψηφίων σε αποφοίτους της προηγούμενης χρονιάς που διεκδικούν το 6% των θέσεων και των αποφοίτων της προπροηγούμενης χρονιάς που διεκδικούν το 4% των θέσεων.
Οι δηλώσεις ήταν συνεπείς με το περίφημο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που ποτέ δεν ψηφίστηκε, και προέβλεπε τη δυνατότητα επιλογής του τρόπου εξέτασης. Και μετά τις δηλώσεις η σιωπή. Κανείς δεν λέει τίποτα στους αποφοίτους και, κυρίως, κανείς δεν εκδίδει τις απαραίτητες νομοθετικές πράξεις. Κι αν η νομοθεσία, που θα ξεκαθάριζε το τοπίο, ήταν αδύνατη λόγω της εκλογικής διαδικασίας, μία δήλωση του Υπουργού Παιδείας θα δέσμευε το Υπουργείο και θα ξεκαθάριζε το τοπίο, ώστε οι απόφοιτοι να μπορούν να αποφασίσουν τι τους συμφέρει, γιατί οι επιλογές δεν είναι απλές. Ας δούμε μερικά παραδείγματα.
Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης που θέλουν να εισαχθούν στα παιδαγωγικά επιλέγουν το παλαιό σύστημα για να γλυτώσουν την εξέταση στα μαθηματικά γενικής παιδείας.
Οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης που θέλουν να εισαχθούν στην αστυνομία επιλέγουν το νέο σύστημα για να γλυτώσουν την εξέταση στα μαθηματικά.
Οι υποψήφιοι της τεχνολογικής, κυρίως, κατεύθυνσης που θέλουν να εισαχθούν στα οικονομικά επιλέγουν το νέο σύστημα για να γλυτώσουν την εξέταση στη φυσική κατεύθυνσης.
Οι υποψήφιοι της θετικής κατεύθυνσης που θέλουν να εισαχθούν στην ιατρική επιλέγουν το νέο σύστημα για να γλυτώσουν την εξέταση στα μαθηματικά κατεύθυνσης.
Οι υποψήφιοι αγωνιούν γιατί ξεκίνησαν ήδη την προετοιμασία τους και δεν γνωρίζουν σε πόσα και ποια μαθήματα θα εξεταστούν τελικά. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα προβλήματα των τελειοφοίτων υποψηφίων, που ακόμη δεν γνωρίζουν αν θα μετρήσει ο βαθμός του σχολείου, των υποψηφίων των ΕΠΑΛ, που τους άλλαξαν τα δεδομένα με την πρόσφατη ανακοίνωση της εξεταστέας ύλης, βλέπουμε ότι είμαστε ακόμη στον… αέρα και κοντεύουμε τα μέσα Οκτωβρίου.