Skip to main content

Τελικοί κριτές θα είναι οι πολίτες

Από την έντυπη έκδοση

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Θετικά βλέπει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) τον «Μεγάλο Περίπατο» του Δήμου Αθηναίων, τονίζοντας μάλιστα ότι είναι κάτι που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια.

Ο ΣΕΣ υπογραμμίζει ότι τελικός στόχος είναι η ισορροπία του συστήματος Μεταφορών της πόλης, όχι με διοχέτευση της κυκλοφορίας σε άλλους άξονες, αλλά με περιορισμό της χρήσης του Ι.Χ. και την επιλογή άλλων μέσων για τη μετακίνηση προς και από το κέντρο της Αθήνας.

Ο στόχος αυτός, όπως αναφέρει ο ΣΕΣ, δεν επιτυγχάνεται σε διάστημα λίγων ημερών, καθώς προϋποθέτει την επαρκή ενημέρωση των μετακινούμενων για τα νέα μέτρα κινητικότητας και την αλλαγή της συμπεριφοράς και του τρόπου μετακίνησης, η οποία απαιτεί σαφώς μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, επισημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς να κριθούν οριστικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις υπογραμμίζοντας ότι τελικοί κριτές του έργου θα είναι οι πολίτες. «Η πιλοτική εφαρμογή του “Μεγάλου Περιπάτου” δίνει τη δυνατότητα αξιολόγησης των μέτρων και λήψης διορθωτικών παρεμβάσεων όπου κριθεί σκόπιμο».

Σημειώνει, πάντως, ότι δεν αρκεί η εφαρμογή μέτρων που αφορούν μόνο την κεντρική περιοχή, αλλά η συστηματική και σταδιακή εφαρμογή βασικών συμπληρωματικών μέτρων όπως η αναβάθμιση του συστήματος ΜΜΜ, η δημιουργία αξόνων πεζών και ποδηλάτου προς και από το κέντρο της Αθήνας, η λήψη μέτρων για την προστασία των ευάλωτων ομάδων χρηστών (πεζοί, ΑΜΕΑ, ποδηλάτες, δικυκλιστές), η διαχείριση της στάθμευσης. Οι συγκοινωνιολόγοι επαναλαμβάνουν ότι η εφαρμογή βιώσιμων πολιτικών κυκλοφορίας και στάθμευσης θα πρέπει να έχει ως στόχο:

  • την καλύτερη εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των κατοίκων, των εργαζόμενων και των επισκεπτών με έμφαση στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων των ατόμων με ειδικές ανάγκες, καθώς και στην ανάγκη για τροφοδοσία των καταστημάτων
  • τη δικαιότερη ανακατανομή του δημόσιου χώρου που θα επιφέρει με συντονισμένο συγκοινωνιακό και αρχιτεκτονικό σχεδιασμό την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής
  • την απόδοση περισσότερου χώρου στον πεζό, τον ποδηλάτη και εν γένει τα ήπια μέσα μετακίνησης
  • την αύξηση της ελκυστικότητας και της επισκεψιμότητας του κέντρου
  • την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων και χώρων μεγάλης επισκεψιμότητας
  • την αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης των ΜΜΜ
  • τη δημιουργία εκτεταμένων περιοχών περιορισμού της χρήσης Ι.Χ.
  • την αποτροπή των διαμπερών κινήσεων με Ι.Χ. από το κέντρο της πόλης
  • τη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και των τροχαίων ατυχημάτων μέσω περιορισμού της χρήσης του Ι.Χ.