Η 4η βιομηχανική επανάσταση, που βρίσκεται σε εξέλιξη, έχει ήδη αρχίσει να παράγει τον πλούτο που κάθε βιομηχανική επανάσταση υπόσχεται στον κόσμο. Πέραν της υπεραξίας που έχει δημιουργήσει σε χρηματιστηριακό επίπεδο η ραγδαία ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας -με αιχμή του δόρατος την τεχνητή νοημοσύνη-, είναι ήδη εμφανή τα οφέλη της και σε άλλους επιχειρηματικούς κλάδους. Όπως εκτιμά το GroupM, τα έσοδα της παγκόσμιας διαφημιστικής βιομηχανίας αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 τρισ. δολάρια για πρώτη φορά φέτος.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η μερίδα του λέοντος αυτών των εσόδων, ήτοι περισσότερα από 500 δισ. δολάρια, αναμένεται να πάει στους κολοσσούς της τεχνολογίας Google, Meta, ByteDance, Amazon και Alibaba, ενδεικτικό της κυριαρχίας που έχουν αποκτήσει πλέον οι Big Tech στη διαφημιστική αγορά.
Τα παγκόσμια διαφημιστικά έσοδα θα αυξηθούν κατά 9,5% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ προβλέπεται να αυξηθούν κατά 7,7% το 2025, με τις ΗΠΑ να παραμένουν η μεγαλύτερη διαφημιστική αγορά, με έσοδα ύψους 379 δισ. δολαρίων το 2025.
Το κοινό χαρακτηριστικό που έχουν πλέον οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες της νέας τεχνολογίας και κατ’ επέκταση οι αγορές που επηρεάζονται από τη δραστηριότητά τους είναι πως οι αποτιμήσεις τους γίνονται πλέον σε όρους τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Πράγματι, οι 7 μεγάλες εισηγμένες της τεχνολογίας στη Wall Street έχουν κεφαλαιοποίηση άνω του ενός τρισ. δολαρίων, αφήνοντας πολύ πίσω τους τα βαριά ονόματα της παραδοσιακής επιχειρηματικότητας.
Η αύξηση των διαφημιστικών εσόδων είναι ενδεικτική του νέου πλούτου που παράγει η 4η βιομηχανική επανάσταση. Όμως, τα κέρδη της νέας τεχνολογίας και ειδικά της ΑΙ ακόμη αμφισβητούνται. Που σημαίνει πως η διανομή του πλούτου στους κατοίκους του πλανήτη μάλλον θα αργήσει. Με εξαίρεση όσους βρίσκονται πάνω στο κύμα του χρηματιστηριακού ράλι.