Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή είναι το θερμόμετρο που μετρά τη θερμοκρασία του πληθωρισμού. Δεν ψηνόμαστε, αλλά καταπόνηση αισθανόμαστε, γιατί οι ζεστές ανατιμήσεις προστίθενται σ’ αυτές των προηγούμενων μηνών και δεν υπάρχει ανακούφιση με τα δι’ ευχών των αγίων οικονομικών αντοχών.
Θερμοκρασία, αλλά και αίσθηση θερμοκρασίας. Διαφέρει απ’ αυτή που δείχνει ο υδράργυρος, σύμφωνα με κάποιους παράγοντες, μεταξύ των οποίων η σχετική υγρασία και η ταχύτητα του ανέμου.
Θερμοκρασία και δυσφορία, η οποία εξαρτάται κι από τον μεταβολισμό, αλλά και την ενδυμασία.
Μεταβολίσαμε τον πόλεμο στην Ουκρανία, μεταβολίσαμε τις διεθνείς τιμές ενέργειας, μεταβολίσαμε κάθε πιθανή κι απίθανη δικαιολογία και φτάσαμε στα μέσα της άνοιξης με διψήφια ποσοστά αύξησης στο ελαιόλαδο (63,7%), σε μεταλλικό νερό – αναψυκτικά – χυμούς φρούτων (12,5%), στα φρούτα (11,6%) και στα ψάρια (10,6%).
Μας έψησαν οι ανατιμήσεις το ψάρι στα χείλη, αλλά όχι, δεν καταλάβαμε καλά, φίλοι. Προ ημερών, ο υπουργός Ανάπτυξης ισχυρίστηκε πως για την ακρίβεια στην αγορά ευθύνονται τρεις παράγοντες, ο ένας η «αίσθηση του καταναλωτή». Προσωπικά, δεν έχω αίσθηση, αυτό που ζούμε αν είναι αλήθεια ή παραίσθηση. Είμαι υπερευαίσθητη; Η Wood & Company εξηγεί την ιδιάζουσα ελληνική περίπτωση με τον επίμονα υψηλό πληθωρισμό και τον υψηλό βαθμό συμβάσεων χωρίς αυξήσεις μισθών.
Μ’ αρέσουν τα επιστημονικά, ιδίως αυτά που η τσέπη μου καταλαβαίνει δραματικά. «Παρόλο που ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ήταν 3,2% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, οι έρευνες δείχνουν ότι τα νοικοκυριά αισθάνονται πιθανότατα τριπλάσιο ρυθμό» αναφέρει ο διεθνής οίκος. Καλά, δεν ξέρει ότι «ο e-katanalotis άνοιξε τα ματάκια στον κόσμο» και ότι η κυβέρνηση βγήκε με το πλαφόν στον ώμο;
Εδώ, «δεν τα ξέρουν καλά οι καταναλωτές», δεν κάνουν στα σούπερ μάρκετ εκδρομές, συν του ότι αγοράζουν πολλά. Και, ως γνωστόν, αν αγοράζεις πολλά, πληρώνεις πολλά. Βαριά αρνιά, βαριά ποτά, βαριά του λογαριασμού η σκιά…