Γυρίζεις από τα ψώνια με τη σακούλα από ανακυκλωμένο υλικό, πάνινη ή καροτσάκι παραδοσιακό. Δεν περιμένεις έξωθεν το νεύμα που θα σου δείξει αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις, περίπου σαν τα παιδιά που κοιτάζουν τους μεγάλους.
Μπορεί να είσαι μικρός, ένας καταναλωτής μόνος και φτωχός, μα δεν έχασες τη μνήμη σου από το ράφι ως το σπίτι. Ο μεγάλος, όμως, σου λέει κάτι άλλο. Η πραγματικότητα δεν είναι αυτό που πλήρωσες και σε προσκαλεί να φανταστείς έναν εντελώς νέο κόσμο, όπου οι μαύρες τρύπες δεν περιμένουν να εκραγούν και ο χωρόχρονος δεν αποτελείται από απειροελάχιστους κόκκους.
«Άκουσα εκτιμήσεις ότι θα είναι αυξημένο το γιορτινό τραπέζι κατά 20%. Το γιορτινό τραπέζι φέτος, σε ό,τι αφορά το χοιρινό, τη γαλοπούλα, το αρνί, τα υπόλοιπα απαραίτητα, είναι είτε μειωμένο είτε ίδια τιμή με την περσινή περίοδο. Άρα έχουμε ή μηδενικό πληθωρισμό ή έχουμε αρνητικό πληθωρισμό σε σχέση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο».
Αχ, μη μας δουλεύετε, κύριε Κασσανδρή. Πριν από λίγο ξοφλήσαμε τη λυπητερή. Έχουμε μηδενικό ή αρνητικό πληθωρισμό, η μπάλα είναι τετράγωνη, ο Πάπας μουσουλμάνος και η Γη… ουδεμίαν κίνησιν ποιείται.
Ενημερωθείτε. Κι αφού μας βρίσκει απληροφόρητους, καθότι η εμπειρία μας δεν μετράει, τις τιμές ενός συγκεκριμένου σούπερ μάρκετ στον τηλεοπτικό αέρα κοπανάει. Αυτό βοηθάει;
Βοηθάει «η καταναλωτική συμπεριφορά στο να έχουμε αποπληθωρισμό. Δηλαδή όταν επιλέγει ο καταναλωτής να αγοράσει ένα προϊόν το οποίο είναι ποιοτικό, είναι καλό, αλλά σε φθηνότερη τιμή από κάποιο άλλο, αυτό τονώνει τον ανταγωνισμό. Τι σημαίνει αυτό; Μειώνει, τραβάει τις τιμές των προϊόντων προς τα κάτω… Γι’ αυτό και εμείς έχουμε τον e-Καταναλωτή. Πριν ξεκινήσει κάποιος, μπορεί να κάνει μια διερεύνηση».
Πριν ξεκινήσει κάποιος, κάνει τον σταυρό του. Όχι, εις το όνομα του ανταγωνισμού, καθώς την τελευταία διετία έχει φάει τόσες ανταγωνιστικές… ανατιμήσεις, που ψηλώνει ο νους ως της Φραγκογιαννούς.