Από την αρχαιότητα η δύναμη της Εύβοιας στράφηκε στη θάλασσα. Τεράστια πλοία έφταναν μακριά κοινωνόντας τον Ευβοϊκό Πολιτισμό, από τα νομίσματα μέχρι το Ευβοϊκό αλφάβητο στην άκρη του τότε γνωστού κόσμου. Οι πλούσιες πηγές της Ιστορίας το μαρτυρούν κι ο σύγχρονος Ευβοιώτης το παραβλέπει. Το υγρό στοιχείο πρόκληση πάντα και στοιχείο σύνδεσης με άλλες κοινωνίες και πολιτισμούς που φέρει διαφορετικό αέρα σε κάθε τόπο, λες και στην Εύβοια δεν υπάρχει.
Ναυτικοί και ψαράδες, πλοίαρχοι, ναύτες, καπεταναίοι πλήθος, αλλά οι θαλασσινές πόρτες του νησιού κλειστές με την ηπειρωτική εσωστρέφεια να κυριαρχεί κι ο πολιτικός φακός να εστιάζει στην ανάπτυξη ενός οδικού δικτύου που δεκαετίας τώρα μένει στην οραματική σφαίρα.
Η Χαλκιδοκεντρική πολιτική ποτέ δεν συμμερίστηκε τις ανάγκες των κατοίκων των άκρων της Εύβοιας.
Βόρεια και Νότια Εύβοια με κοινά προβλήματα με την ίδια απομόνωση, με το ίδιο κακό οδικό δίκτυο που να τις συνδέει με την πρωτεύουσα του νομού, που δεν γνωρίζει τον αποκλεισμό λόγω καιρικών φαινομένων…
Μια ώρα από την πρωτεύουσα του κράτους δεν αφήνει στους Χαλκιδέους, ούτε περιθώρια ενσυναίσθησης, για την Ιστιαία ή την Κάρυστο που χρειάζονται τετραπλάσιους χρόνους και έξοδα για να έχουν τις ίδιες παροχές.
Τα μεγάλα πλοία σαν τον «Κύκνο» που συνέδεαν απεναντινές στεργιές σήμερα τα γνωρίζουμε από παλιές νοσταλγικές φωτογραφίες.
Σήμερα το καθεστώς της νησιωτικότητας απαξιωμένο ως πολιτικό παλλαϊκό αίτημα είναι το μόνο που μπορεί να δώσει το φιλί της ζωής αν…
Κινητοποιηθούν όλοι, από κάθε πολιτική εκλεγμένη ή μη θέση. Πολίτες αυτοδιοικητικοί, βουλευτές, θεσμικοί ή άλλοι παράγοντες να διεκδικήσουν το μεταφορικό ισοζύγιο, την μείωση του ΦΠΑ, την πυκνότητα των δρομολογίων των φεριμπότ, την ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους μόνιμους κατοίκους, που συνεχίζουν να δέχονται τα σχέδια επί χάρτου που τελικά αναβάλλονται.
* Δημοσιογράφος – Εκδότης «Παλμός της Βόρειας Εύβοιας»