Ενωμένοι μέσα στη διαφορετικότητά τους. Η πραγματικότητα όμως είναι συμφέροντα, διαφορετικοί στόχοι και αντίθετες επιδιώξεις, που εν τέλει δεν συμφέρουν κανέναν. Δυστυχώς, επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά το διηρημένο μέτωπο της Ευρώπης. Τελευταίο επεισόδιο, οι μαζικές εισαγωγές φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από Κίνα, που έχουν κατακλύσει την ευρωπαϊκή αγορά, προκαλώντας μεγάλες ανησυχίες στις χώρες με βαριά βιομηχανία. Με τη διαφορά ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δραστηριοποιούνται τα μέγιστα στην κινεζική αγορά, κάτι το οποίο το Βερολίνο δεν θα ήθελε με κανέναν τρόπο να διαταραχθεί.
Μετά τις έντονες πιέσεις του Παρισιού, η Κομισιόν αποφάσισε τη διεξαγωγή έρευνας για τις κρατικές επιδοτήσεις που δίδει το Πεκίνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες του για να κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα. Η απουσία άμεσης αντίδρασης από το Βερολίνο προκάλεσε έκπληξη. Δεν κράτησε όμως για πολύ, καθώς ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, αφού απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο ενός εμπορικού πολέμου, υπεραμύνθηκε των παγκοσμιοποιημένων αγορών, που χωρούν και την Κίνα και ανοίγουν πεδίο δράσης για όλους τους παίκτες.
Με γλώσσα διεθνούς διπλωματίας, «άδειασε» την Κομισιόν και έστειλε σαφή προειδοποίηση κατά οιουδήποτε μέτρου προστατευτισμού που θα μπορούσε να πλήξει τη γερμανική βιομηχανία. «Ποιο είναι το πρόβλημα; Είμαστε ανοικτοί σε αυτοκίνητα από άλλες χώρες στη γερμανική αγορά» ανέφερε, αποφεύγοντας επιμελώς να χρησιμοποιήσει τη λέξη «κινεζικά».
Λίγο νωρίτερα, έκανε παρέμβαση ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλς Μισέλ, διευκρινίζοντας ότι η Ευρώπη δεν θέλει εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, αλλά εξισορρόπηση των σχέσεων. Μίλησε, δε, για κοινό όραμα και κοινές απόψεις στην Ε.Ε. Σαφώς και δεν αναφερόταν στις αντιρρήσεις της Γαλλίας και στον διαφορετικό δρόμο που έχει χαράξει το Βερολίνο. Δυστυχώς, για μία ακόμη φορά η Ευρώπη αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων, υποκύπτοντας σε εξωγενείς πιέσεις και εθελοτυφλώντας στις δικές της ανάγκες. Άξιο απορίας πώς δεν αντιλαμβάνεται το κοινό της συμφέρον.