«Γιατί δεν ζητάτε και την έκτη Καρυάτιδα;» Πρόεδρε, δεν μας τα λες καλά. Ωραία, μας τα είπες την προηγούμενη φορά. Τον Νοέμβριο του 2016, για τη Δημοκρατία και τα αγαθά της, την ανισότητα, την παγκοσμιοποίηση και τα κενά της. Ήταν ένα έξοχο δείγμα της υψηλής τέχνης της ρητορικής και δεν αμφιβάλλω ότι και η χθεσινή ομιλία του πρώην προέδρου των ΗΠΑ ήταν εξαιρετική.
Με βάζει σε σκέψεις, όμως, η απορία που διατύπωσε στο Μουσείο Ακρόπολης, βλέποντας την κενή θέση της Κόρης C του Ερεχθείου, εξόριστης στο Βρετανικό Μουσείο. «Γιατί δεν τη ζητάτε;»
«Μη μας δουλεύετε, κύριε Κασσανδρή». Εδώ, έκλεψαν τη μισή παρέλαση της αθηναϊκής δημοκρατίας, μεταφέροντάς την αιχμάλωτη σε ξένη γη. Στα 160 μέτρα της ζωφόρου του Παρθενώνα παρελαύνουν γέροι και νέοι, θαλλοφόροι, άνδρες, αλλά και γυναίκες -αν και μιλούμε για μια ανδροκρατούμενη κοινωνία-, ιππείς, ακόμη και θήτες, χωρίς περιουσία ή σταθερό εισόδημα Αθηναίοι πολίτες.
Μέχρι τότε, την αθηναϊκή δημοκρατία του Περικλή, κανείς δεν είχε σκεφτεί να αποδώσει πάνω στο μάρμαρο γλυπτά που αναφέρονταν στην εποχή τους, δηλαδή στην αθηναϊκή δημοκρατία. Και για να μη θεωρηθεί ύβρις στον ναό η πράξη τους αυτή, την τοποθετούν σε ύψος 1012 μ. στο επάνω μέρος του τοίχου του σηκού, ανυψώνοντας τη δημοκρατία στα μάτια των θεών.
Στα μάτια των απανταχού δημοκρατιών, ο Έλγιν διαλύει αυτήν την παρέλαση. Ξήλωσε 75 μέτρα της ζωφόρου, 15 από τις 92 μετόπες, 17 τμηματικές μορφές από τα αετώματα, όπως επίσης και άλλα τμήματα της αρχιτεκτονικής και έβαλε χέρι και σε άλλα κτίρια της Αθηναϊκής Ακρόπολης: το Ερέχθειο, τα Προπύλαια και τον Ναό της Αθηνάς Νίκης.
«Γιατί δεν ζητάτε και την έκτη Καρυάτιδα;» «Εμείς επικεντρωνόμαστε μόνο στα Παρθενώνεια Γλυπτά». Συγγνώμη, αλλά ποιος δεν θέλει όλα του τα μέλη; «Τ’ αγάλματα δεν είναι πια συντρίμμια, είμαστε εμείς».