Κυβερνοεπίθεση «ναι», χακάρισμα «όχι», αναφέρουν ειδικοί επί της τεχνολογίας σχολιάζοντας τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες με την Τράπεζα Θεμάτων του υπουργείου Παιδείας.
Προφανώς, κάποιος δεν προνόησε για το ενδεχόμενο η βάση δεδομένων να δεχθεί μαζικό κύμα «απρόσκλητων επισκεπτών», με αποτέλεσμα την τακτική ενεργοποίηση του συστήματος προστασίας της. Ενδέχεται, βέβαια, να υπήρξε και «πολιτική βιασύνη» για την παρουσίαση έργου, που άφησε σε δεύτερο πλάνο τα ζητήματα ασφάλειας -στην περίπτωσή μας την κυβερνοασφάλεια.
Όπως και να έχει, το υπουργείο Παιδείας μένει «μετεξεταστέο» στο… μάθημα της πληροφορικής, δεν μένει φυσικά στην… ίδια τάξη, ενώ οι επιδόσεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης διατηρούνται υψηλές. Η ταχεία πορεία στην ψηφιοποίηση του Δημοσίου παραμένει γεγονός. Εξάλλου, για να κάνεις λάθη θα πρέπει πρώτα να επιχειρήσεις. Όταν μένεις άπραγος, άτολμος, αδιάφορος ή απλώς κριτικός στα γεγονότα και στις επιλογές τρίτων, όχι μόνο δεν προσφέρεις, αλλά προκαλείς και ζημία.
Όσο για την επίθεση στην Τράπεζα Θεμάτων, δεν είχε ως «θύμα» την κυβέρνηση ή το υπουργείο Παιδείας, ούτε καν την πολιτεία, αλλά τους μαθητές, τους πολίτες αυτής της χώρας που πασχίζουν με όσα μέσα τούς προσφέρει η πολιτεία να επενδύσουν στη γνώση, να διαμορφώσουν χαρακτήρα, να κτίσουν τα όνειρά τους, να σχηματίσουν άποψη για την κοινωνία και σε εύλογο χρόνο να πάρουν τις αποφάσεις τους.
Όποιος ή όποιοι κι αν κρύβονται πίσω από την κυβερνοεπίθεση, υπέπεσαν σε διπλό λάθος: Έδρασαν παραβατικά επιτιθέμενοι στο «σύστημα», αλλά έχασαν και τον στόχο τους.