Γιορτές εν όψει και το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων ανακοίνωσε νέα εκπτωτικά «καλάθια», προφανώς αντιλαμβανόμενο ότι το μέτρο λύνει μεν ένα μικρό μέρος του προβλήματος που προκαλεί η ακρίβεια, όμως υπεραποδίδει επικοινωνιακά.
Το είδαμε ήδη από τις 2 Νοεμβρίου οπότε είχαμε πρώτα το «καλάθι του νοικοκυριού», για να ακολουθήσουν τα «καλάθια» των Χριστουγέννων και του Αϊ-Βασίλη, ενώ στη συνέχεια λανσαρίστηκε το «καλάθι της Σαρακοστής» και τώρα το «πασχαλινό καλάθι» και το «καλάθι του νονού».
Μία ακόμη μικρή αναβολή να πάρουν οι εκλογές και ίσως δούμε και το «καλάθι των καλοκαιρινών διακοπών». Βέβαια, όλα τους, πέραν του ότι στηρίζουν τις καθημερινές αγορές των ευάλωτων οικονομικά νοικοκυριών, έχουν κατά βάθος πολιτικό χαρακτήρα και τα τελευταία και προεκλογικό, καθότι δεν θεραπεύουν το πρόβλημα εν τη γενέσει του.
Το… καλάθι της ΕΛΣΤΑΤ δίνει την πραγματική διάσταση του προβλήματος, δεδομένου ότι ο πληθωρισμός τροφίμων συνεχίζει να καλπάζει με ρυθμούς της τάξης του 14% και αυτό παρά το γεγονός ότι πέρυσι οι ανατιμήσεις ήταν ήδη ισχυρότατες.
Ανάλογα είναι και τα μηνύματα που μεταφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Οι πωλήσεις Μαρτίου καταγράφουν εντονότατη άνοδο (+8%) σε ετήσια βάση, οι τιμές στο ράφι κινούνται επίσης εντυπωσιακά ανοδικά (+12%), ενώ το «καλάθι της ζήτησης» είναι αισθητά μειωμένο σε όγκους (-5%).
Για να μην χάσουμε τα αυγά και τα… καλάθια, ίσως πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή στις συνέπειες που προκαλούνται από τις ανατιμήσεις, όπως και στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που έχουν τον πρώτο λόγο στη διαμόρφωση των τιμών. Τα διαθέσιμα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της Επιτροπής Ανταγωνισμού κρύβουν… θησαυρούς.