Είπαν ότι ένα ανθρώπινο σφάλμα προκάλεσε την τραγωδία στα Τέμπη, μόνο που δεν ήταν μόνο ένα το σφάλμα. Έσφαλε βέβαια ο σταθμάρχης που έστειλε το τρένο στον… άλλο κόσμο. Έσφαλαν κι όσοι τον άφησαν μόνο του στη Λάρισα. Σφάλματα υπήρξαν και υπηρεσιακά, όπως το ότι ο σταθμάρχης ανέλαβε για πρώτη φορά έργο στα 57 του -κατ’ άλλους στα 59 τουή ότι κανείς δεν βρισκόταν πάνω από το σύστημα ελέγχου των γραμμών την ώρα του ατυχήματος.
Τα σφάλματα προφανώς ήταν και συνδικαλιστικά… Τα σχόλια εδώ περιττεύουν…
Ανακόλουθες βρέθηκαν και οι εταιρείες, όλες οι εταιρείες. Οι ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ γιατί δεν μερίμνησαν για την εμπρόθεσμη εκτέλεση των έργων φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης. Η Alstom γιατί αν και παρήλθε μία δεκαετία δεν παρέδωσε το σχετικό έργο. Ο ιταλικός όμιλος Ferrovie γιατί δέχθηκε να κινήσει τα τρένα του δίχως την εξασφάλιση των προδιαγραφών ασφαλείας από τον διαχειριστή των γραμμών, ενώ αν πραγματικά μερίμνησε για κάτι ήταν για τη μη εκτέλεση των προβλεπόμενων επενδύσεων.
Όσο για τα μεγαλύτερα λάθη, δεν θα μπορούσαν παρά να είναι πολιτικά. Οι κυβερνήσεις δεν επόπτευσαν τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, δεν τους επέβαλαν την εφαρμογή των συμβατικών τους υποχρεώσεων, δεν κυνήγησαν τις εταιρείες να εκτελέσουν τα έργα, δεν φρόντισαν για την ορθή στελέχωση των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, δεν αντιλήφθηκαν τον κίνδυνο που υπήρχε με τις γραμμές να είναι ξέφραγο αμπέλι…
Και σε όλα αυτά προστέθηκαν και τα… ιατρικά σφάλματα, με την υπογραφή άδειας σε εμπλεκόμενο στο ατύχημα εργαζόμενο του ΟΣΕ…
Μήπως, τελικά, στο Δημόσιο είναι όλα λάθος;