Το «καλάθι του νοικοκυριού» δημιουργήθηκε στις 2 Νοεμβρίου, τουτέστιν ανήκει στο ζώδιο του Σκορπιού. Σύμφωνα με τους αστρολόγους, «ο Σκορπιός έχει διαπεραστικό μαγνητικό βλέμμα και μία εσωτερική δύναμη, που τον κάνει αξιοπρόσεκτο, όσο κι αν εκείνος προσπαθεί να κρατηθεί στο παρασκήνιο. Αποπνέει μυστήριο και είναι πολύ έξυπνος. Έχει τρομερά ανεπτυγμένη διαίσθηση και είναι πολύ καχύποπτος, με αποτέλεσμα να προσπαθεί συνεχώς να ψυχολογεί και να “διαβάζει” τους άλλους. Έχει εμμονές με το παρελθόν και κυρίως με τις αρνητικές εμπειρίες».
Ομολογουμένως τα χαρακτηριστικά του ζωδίου, και δη η τελευταία φράση, ταιριάζουν απόλυτα με τα χαρακτηριστικά που έχει το καλάθι των μέσων εγχώριων νοικοκυριών στην υφιστάμενη περίοδο της ακρίβειας, που εκτροχιάζει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, τις προσδοκίες και τις μικρές χαρές της καθημερινότητας.
Από πλευράς βιομηχανίας, αναλυτών και κυρίως καταναλωτών, οι πρώτες αντιδράσεις υποδεικνύουν ότι η αξιολόγηση του εγχειρήματος για το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι προσώρας ιδιαίτερα δύσκολη γιατί παραμένουν πολλά θολά σημεία στην εφαρμογή του. Υπάρχει μια αβεβαιότητα για την εξασφάλιση εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, αλλά κυρίως και για το πραγματικό αποτύπωμα που θα έχει στο εισόδημα των νοικοκυριών. Όταν κανείς δεν μπορεί να προβλέψει την επιτυχία της πρωτοβουλίας, ενδεχομένως η μόνη διέξοδος να μπορεί να αναζητηθεί -για την ώρα τουλάχιστον στα μελλούμενα που κρύβουν τα άστρα.
Δυστυχώς, από αστρολογικής άποψης, η πορεία του Νοεμβρίου δεν φαίνεται να είναι τόσο ευοίωνη για τους Σκορπιούς, καθώς, σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, «ο μήνας ξεκινά με την Πανσέληνο – Έκλειψη Σελήνης στο ζώδιο του Ταύρου στις 8/11 και το καλωσόρισμα του μήνα βρίσκεται κάτω από ισχυρούς κλυδωνισμούς, όπου δεν μπορείς να είσαι ανάλαφρος και ανέμελος σε κάθε τομέα της ζωής σου, ακόμα και στα οικονομικά! Οι συνθήκες σε πιέζουν και σε αναγκάζουν να προβείς σε ανακατατάξεις ή και περικοπές».
Στις 8/11 συμπληρώνεται η πρώτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας και η έκλειψη -με βάση τα άστρα προμηνύει ότι τα πράγματα θα είναι δύσκολα. Με βάση δε την πορεία της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, τον δύσκολο Νοέμβριο ίσως τελικά τα πράγματα να εξελιχθούν δυσκολότερα… όχι για το «καλάθι του νοικοκυριού» αλλά για τους ίδιους τους καταναλωτές.