Skip to main content

Τι κάνει η αγάπη για τις Πόρσε…

Του Μιχάλη Ψύλου
[email protected]

Όλοι στη Γερμανία γνωρίζουν ότι ο Φιλελεύθερος  υπουργός Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ είναι μεγάλος θαυμαστής της Πόρσε. Σε ηλικία 20 ετών, ως νέος επιχειρηματίας, αγόρασε την πρώτη  του 911. Ο Λίντνερ όταν παντρεύτηκε πρόσφατα τη δημοσιογράφο Φράνκα Λέφελντ στο Σιλτ, την πήγε στην εκκλησία με μια Πόρσε Τάργκα.

Τώρα όμως ο Λίντνερ συνδέεται πιο στενά από ό,τι θα ήθελε – με το σκάνδαλο  “Porsche Gate” – με τη γερμανική κατασκευάστρια σπορ αυτοκινήτων.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Πόρσε λέγεται ότι άσκησε επιτυχώς πιέσεις στον υπουργό Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ.

Το σατιρικό πρόγραμμα του ZDF “Die Anstalt” ανέφερε  ότι το αφεντικό της Πόρσε, Όλιβερ Μπλουμ, καυχιόταν στους υπαλλήλους του για την επιρροή του στον Λίντνερ και για τις επαφές μαζί του κατά τις διαπραγματεύσεις συγκρότησης του κυβερνητικού συνασπισμού το περασμένο φθινόπωρο. «Ο Κρίστιαν Λίντνερ με κρατούσε ενήμερο σχεδόν κάθε ώρα τις τελευταίες μέρες», φέρεται να είπε ο Μπλουμ.

Για ποιό πράγμα : Μα για τα σχέδια της κυβέρνησης Σολτς να επιτρέψει μόνο οχήματα με ουδέτερο CO2 από το 2035. Ωστόσο,υπήρξε  μια εξαίρεση. Η συμφωνία συγκρότησης του συνασπισμού ανέφερε  ότι «τα οχήματα που μπορούν να ανεφοδιαστούν μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα» θα πρέπει να μπορούν να ταξινομούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι συνθετικά καύσιμα που είναι αμφιλεγόμενα λόγω της ενεργοβόρας παραγωγής τους.«Ήμαστε ηγέτες σε αυτόν τον τομέα», φέρεται να είπε το αφεντικό της Πόρσε.

Η υπόθεση είναι ντροπιαστική και για τους δύο. Ο μεν Μπλουμ μάλιστα πρόκειται να ανέβει στην κορυφή της Volkswagen την 1η Σεπτεμβρίου και να αντικαταστήσει τον απερχόμενο πρόεδρο, Χέρμπετ Ντίες.

Αλλά για τον πολιτικό Λίντνερ η κατάσταση είναι ακόμα πιο άβολη.

Ακολούθησε μια προσπάθεια εκτόνωσης του σκανδάλου, αλλά και μάλλον έκανε τα πράγματα χειρότερα.Η Πόρσε ανακοίνωσε ότι «τα πράγματα δεν έγιναν ετσι»…  Αλλά «κατά τη διάρκεια μιας εσωτερικής εκδήλωσης τον Ιούνιο, η διατύπωση ήταν υπερβολική, για την οποία ζητάμε συγγνώμη. Ο κ. Μπλουμ επέλεξε λέξεις που δεν ανταποκρίνονται στα γεγονότα»

Το FDP από την πλευρά του υποστήριξε ότι δεν υπήρχαν στενές επαφές μεταξύ Λίντνερ και Μπλουμ, απλώς «τον Οκτώβριο του 2021  έγινε μόνο ένα σύντομο τηλεφώνημα μεταξύ του κ. Μπλουμ και του κ. Λίντνερ  σχετικά με  τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων». Επιπλέον, η θέση του Λίντνερ  για τα ηλεκτρονικά καύσιμα «είναι γνωστή εδώ και χρόνια» και χρονολογείται από την εποχή που ήταν αντιπολίτευσης το FDP.

Η εφημερίδα «Bild» όμως στη συνέχεια υποστήριξε ότι έλαβε κατά λάθος ένα SMS από εκπρόσωπο της Πόρσε που έπρεπε να είχε πάει στον εκπρόσωπο του Λίντνερ. Σε αυτό, ο εκπρόσωπος της αυτοκινητοβιομηχανίας  ρωτούσε να μάθει πώς πρέπει να κινηθεί κανείς κατά των «καταγγελιών από το σατιρικό πρόγραμμα του ZDF».

Η παρέμβαση του Spiegel

To περιοδικό Der Spiegel, σχολιάζοντας τη δήλωση της Πόρσε οτι «τα πράγματα δεν έγιναν έτσι», τονίζει: «Η μικρή λέξη “έτσι” υποδηλώνει ότι υπήρξε ανταλλαγή απόψεων, πιθανώς και σχετικά με τις διαπραγματεύσεις του συνασπισμού και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, και ίσως όχι ωριαίες ενημερώσεις.Το ερωτημα είναι ότι είτε ο κ. Μπλουμ καυχιόταν στους εργαζόμενούς του για ψεύτικες επιτυχίες – είτε άσκησε πράγματι αδικαιολόγητη επιρροή στην πολιτική,ως μελλοντικός διευθύνων σύμβουλος στον  μεγαλύτερο βιομηχανικό όμιλο της Γερμανίας».

Ωστόσο, γράφει το Spiegel -τα ερωτήματα θα πρέπει να απευθύνονται πρωτίστως στον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος τελικά δεν δεσμεύεται για τα συμφέροντα μιας εταιρείας, αλλά για την ευημερία του γερμανικού λαού.

Για την ιστορία ο Λίντνερ  δεν θέλησε να σχολιάσει περαιτέρω το θέμα δίνοντας συνέντευξη στις εφημερίδες του ομίλου Funke media. Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών σχολίασε πολλά θέματα δείχνοντας τις νεοφιλελεύθερες απόψεις του : Οτι δεν θέλει να συνεχίσει να χρηματοδοτεί το μηνιαίο εισιτήριο των 9 ευρώ, που τόσο έχει βοηθήσει όμως τους Γερμανούς στις φθηνές μετακινήσεις του το καλοκαίρι. Είπε ακόμη δογματικά ότι το λεγόμενο «φρένο χρέους» στον προϋπολογισμό πρέπει να τηρηθεί έως το 2023 και ας οδεύει η Γερμανία σε ύφεση. Ούτε λέξη όμως για το «Porsche gate».