Skip to main content

Για μια βάφτιση

Από την έντυπη έκδοση

Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]

Η βάφτιση είναι μυστήριο της Εκκλησίας, που ανακαινίζει με ένδυμα αφθαρσίας. Η ονοματοδοσία έχει συνδεθεί εθιμικά μ’ αυτήν. Άλλωστε, κατά την παλαιά τάξη, το όνομα δίδεται την όγδοη ημέρα από τη γέννηση. Στο Ευχολόγιο υπάρχει ειδική ακολουθία. Η βάφτιση δεν είναι τελετή, είναι υπαρξιακό γεγονός. «Ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται». Εκεί, στην κολυμβήθρα, το νήπιο θα ενσωματωθεί στο σώμα του Χριστού, που είναι η Εκκλησία. Περνάει το παιδί από κάποια ελεγκτική διαδικασία; Ο ανάδοχος, που αναπληρώνει την έλλειψη βούλησης του νηπίου, και ομολογεί πίστη εξ ονόματός του, πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις.

Αυτές είναι σε γενικές γραμμές οι ορθόδοξες θέσεις. Πάμε τώρα σε επίκαιρες υποθέσεις.

Επιστολή διαμαρτυρίας απέστειλε στον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής η Ιερά Σύνοδος, καθώς και σχετική επιστολή προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο για την τέλεση της βάφτισης στη Βουλιαγμένη δύο βρεφών, που «ανατρέφονται από δύο πρόσωπα του ιδίου φύλου».

Ο Αμερικής, που προωθεί/επιθυμεί την εκλογή του στον Οικουμενικό Θρόνο, δεν τέλεσε τα βαφτίσια των τέκνων ενός οποιουδήποτε ομοφυλόφιλου ζεύγους, αλλά μιας ισχυρής οικογένειας ομογενών, παρουσία φιλάνθρωπων και επιφανών.

Η Ελλαδική Εκκλησία «συζήτησε εκτενώς τα ζητήματα που αφορούν στην ποιμαντική αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων, παραμένουσα σταθερή στα υπό του Κυρίου, των Αγίων Αποστόλων και των Αγίων Πατέρων ορισθέντα».

Τέτοιων ζητημάτων. Δηλαδή, ποιων; Της στενής συνάφειας των εκκλησιαστικών ηγετών με τους φέροντες βαριά ονόματα ή αξιώματα; Με τα ψηλά δώματα, που αξιώνονται διακριτική μεταχείριση, παρά την ιερή διδαχή ότι δεν υπάρχει δούλος ή ελεύθερος, Έλληνας ή Ιουδαίος, άνδρας ή γυναίκα, φτωχός ή πλούσιος;

Της εκκοσμίκευσης, της κολακείας κάθε εξουσίας, ακόμη και έκπτωτης -θυμηθείτε προ οκταετίας το παιχνίδι των θρόνων στη Μητρόπολη Αθηνών, για τον εορτασμό της χρυσής επετείου έγγαμου βίου του τέως βασιλιά- ή της νοθείας στον θρησκευτικό βίο;

Μην κάνετε βλάσφημες σκέψεις και μη μένετε σε διαδικτυακές διενέξεις. Ευπρόσδεκτες οι διαψεύσεις.