Skip to main content

Η Δέλτα «μπλοκάρει» τα λιμάνια της Κίνας προκαλώντας φόβους παγκοσμίως

Η έξαρση του κορωνοϊού στην Κίνα που οδήγησε στο  μερικό κλείσιμο ενός από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο έχει εντείνει τις ανησυχίες ότι η ταχεία εξάπλωση της παραλλαγής Δέλτα θα οδηγήσει σε… dejavu ξυπνώντας τους εφιάλτες των μεταφορών του περασμένου έτους.

Το λιμάνι του Λος Άντζελες, το οποίο σημείωσε πτώση του όγκου του λόγω της έξαρσης του κορωνοϊού στο κινεζικό λιμάνι Yantian στην Κίνα τον Ιούνιο, ετοιμάζεται για μια άλλη πιθανή πτώση λόγω του κλεισίματος στο λιμάνι Ningbo-Zhoushan στην Κίνα, δήλωσε εκπρόσωπος.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας διαχείρισης της αλυσίδας εφοδιασμού Mercury Resources, Άντον Πόζνερ, δήλωσε ότι πολλές εταιρείες που ναυλώνουν πλοία προσθέτουν ήδη ρήτρες συμβολαίου Covid ως ασφάλιση, ώστε να μην πληρώσουν για πλοία που έχουν «κολλήσει» λόγω της πανδημίας.

Πάνω που είχαν αρχίσει να ηρεμούν τα πράγματα «και τώρα ζούμε τις καθυστερήσεις λόγω Δέλτα», δήλωσε στο Bloomberg ο συνεργάτης της Ifchor North America LLC, Εμμανουήλ Ξυδιάς προσθέτοντας ότι έρχεται ένα δεύτερο χτύπημα.

Το κλείσιμο στο Ningbo-Zhoushan προκαλεί φόβους ότι τα λιμάνια σε όλο τον κόσμο θα αντιμετωπίσουν σύντομα το αντίστοιχο εστίες και περιορισμούς για τον κορωνοϊό οι οποίο πέρυσι επιβράδυναν τις ροές των πάντων, από φθαρτά τρόφιμα έως ηλεκτρονικά.

Οι μολύνσεις απειλούν να εξαπλωθούν στις αποβάθρες, καθώς το παγκόσμιο ναυτιλιακό σύστημα αγωνίζεται ήδη να αντιμετωπίσει την άνευ προηγουμένου ζήτηση καθώς οι οικονομίες ανοίγουν ξανά και να αυξάνεται η παραγωγή.

Το λιμάνι Ningbo-Zhoushan δήλωσε αργά την Πέμπτη ότι όλοι οι άλλοι τερματικοί σταθμοί εκτός από το Meishan λειτουργούσαν κανονικά. Το λιμάνι διαπραγματεύεται ενεργά με τις ναυτιλιακές εταιρείες, τις κατευθύνει σε άλλους τερματικούς σταθμούς και δημοσιεύει πληροφορίες σε μια πλατφόρμα δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, ανέφερε. Για να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος, προσαρμόζεται επίσης ο χρόνος λειτουργίας άλλων τερματικών για να βεβαιωθούν ότι οι πελάτες μπορούν να εκτελέσουν την αποστολή τους.

Η πόλη Νινγκμπό εξακολουθεί να θεωρείται περιοχή χαμηλού κινδύνου του ιού, σύμφωνα με την υγειονομική επιτροπή της πόλης, αν και οι πτήσεις από και προς την πρωτεύουσα Πεκίνο έχουν ακυρωθεί.

Ο δείκτης Baltic Dry Index που χρησιμεύει ως παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τις τιμές αποστολής χύδην αυξήθηκε πάνω από 10% από πριν από ένα μήνα, καθώς η παραλλαγή Δέλτα άρχισε να εξαπλώνεται γρήγορα. Αν και δεν υπήρξαν σημαντικές επιπτώσεις στους λιμένες των ΗΠΑ, τα προβλήματα στην Κίνα θα μπορούσαν να βλάψουν τις εταιρείες που βασίζονται στις εξαγωγές εμπορευματοκιβωτίων από τη χώρα.

naftemporiki.gr