Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Βολές κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την απόφασή της να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας εκπομπών ρύπων (EU ETS) εξαπολύει η BIMCO, μία από τις μεγαλύτερες συλλογικές ναυτιλιακές οργανώσεις, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία της ότι μία τέτοια εξέλιξη θα εμποδίσει την παγκόσμια δράση για τη μείωση των εκπομπών CO2.
Η παρέμβαση της BIMCO, που συντάσσεται με την European Community Shipowner’s Associtions (ΕCSA) και το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS), δυναμώνει το «μέτωπο» των ναυτιλιακών οργανώσεων που στέκονται απέναντι στην απόφαση της Ε.Ε. να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας ρύπων στο πλαίσιο της «πράσινης» στρατηγικής της.
Εάν η Ε.Ε. εφαρμόσει ένα περιφερειακό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) η ναυτιλία κινδυνεύει να πληγεί από πολλαπλά συστήματα εμπορίας εκπομπών, τα οποία θα κάνουν ένα παγκόσμιο μέτρο, βασιζόμενο στην αγορά (Market-Based Measure – ΜΒΜ), πολύ πιο δύσκολο να επιτευχθεί, επεσήμανε ο γενικός γραμματέας της BIMCO, David Loosley.
Η BIMCO εκπροσωπεί πάνω από 1.900 μέλη από 120 χώρες που αντιπροσωπεύουν περίπου το 59% της παγκόσμιας ναυτιλιακής μεταφορικής ικανότητας και ως εκ τούτου η παρέμβασή της έχει ιδιαίτερη αξία. Με την ανακοίνωσή της καλεί την Ε.Ε. να συνεργαστεί με τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για να θεσπίσει ένα παγκόσμιο μέτρο βασισμένο στην αγορά, όταν θα υπάρχει η απαιτούμενη τεχνολογία, η οποία θα διασφαλίσει ότι η βιομηχανία θα λειτουργεί σε ίσους όρους ανταγωνισμού.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική