Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε κέντρο διανομής φορτίων για άλλες χώρες, εκμεταλλευόμενη το καθεστώς απαλλαγής ΦΠΑ στην ελεύθερη ζώνη, θέλει η COSCO σε συνεργασία με τον δανέζικο όμιλο logistics Trans-IT.
Πέρυσι οι δύο εταιρείες ξεκίνησαν τη συνεργασία τους προκειμένου να μεταφέρουν ανταλλακτικά πλοίων σε όλο τον κόσμο, με κέντρο το λιμάνι του Πειραιά. Η συνεργασία, η οποία βασίστηκε στην απλούστευση των διαδικασιών και στην απαλλαγή καταβολής ΦΠΑ στην ελεύθερη ζώνη, επεκτείνεται τώρα και στο διαμετακομιστικό φορτίο.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Trans-IT, οι δύο εταιρείες εγκαινιάζουν τις ίδιες απλοποιημένες διαδικασίες και για το διαμετακομιστικό φορτίο. Τα φορτία θα αποθηκεύονται προσωρινά στις αποθήκες που υπάρχουν στην ελεύθερη ζώνη και δεν θα καταβάλλουν ΦΠΑ. Πρόκειται για φορτία που θα έρχονται από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου και θα έχουν ως τελικό προορισμό κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Τώρα, η COSCO και η TRANS-IT εισάγουν τις ίδιες διαδικασίες και στην εισαγωγή φορτίων, κίνηση που θα βελτιώσει τη ρευστότητα των επιχειρηματιών εξαιτίας της μη καταβολής ΦΠΑ ή εισαγωγικών δασμών» αναφέρει στην ανακοίνωσή της η δανέζικη εταιρεία, ενώ τονίζει: «Τα εμπορεύματα που αποστέλλονται από χώρες εκτός της Ε.Ε. και βρίσκονται στην ελεύθερη ζώνη θεωρούνται εκτός του τελωνειακού εδάφους της Ε.Ε., αν και ουσιαστικά βρίσκονται εντός αυτής. Στην ελεύθερη ζώνη τα εμπορεύματα μπορούν να αποθηκεύονται χωρίς ΦΠΑ, τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης ή τους εισαγωγικούς δασμούς, έως τον τελικό προορισμό τους».
Σύμφωνα με τον Igor Narvi, επικεφαλής του business development, η Trans-IT είναι και πάλι πρώτη στην παροχή νέων υπηρεσιών προς τους πελάτες της. «Αυτό δείχνει τη δέσμευσή μας για τη συνεχή ανάπτυξη των υπηρεσιών μας και τη μακροπρόθεσμη σχέση μας με την ελληνικής ναυτιλία» επεσήμανε ο Igor Narvi.
Ένα χρόνο πριν
Τον Νοέμβριο του 2016 η Trans-IT ανακοίνωνε την έναρξη της συνεργασίας της με την COSCO και το λιμάνι του Πειραιά. Ο δανέζικος όμιλος logistics ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τις αποθήκες των Κινέζων προκειμένου να μεταφέρει εφόδια για τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών σε όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια υπερσύγχρονη αποθήκη έκτασης 7.000 τ.μ. με το όνομα PCDC S.A., η οποία αποτελείται από 5.200 τ.μ. ξηρό φορτίο, 630 τ.μ. συντήρηση και κατάψυξη και 554 τ.μ. επικίνδυνο φορτίο.
Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη διαδικασία που εκμεταλλευόμενη τη νομοθεσία έδωσε τη δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να μεταφέρουν τα ανταλλακτικά πλοίων από την Ελλάδα χωρίς τους χρονοβόρους περιορισμούς.
Η PCDC είναι μια σύγχρονη εγκατάσταση παροχής υπηρεσιών Logistics στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά. Διαθέτει χώρους με διαφορετικές συνθήκες που επιτρέπουν τη διαχείριση γενικού/ξηρού φορτίου, προϊόντων συντήρησης και κατάψυξης, εύφλεκτων & χημικών.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία βρίσκεται εντός της ελεύθερης ζώνης του λιμανιού, το οποίο συνεπάγεται πολλά τελωνειακά και φορολογικά οφέλη για όσους χρησιμοποιούν τις υποδομές. Δεν απαιτείται καμία τελωνειακή διατύπωση για την παραλαβή των εισερχόμενων εμπορευματοκιβωτίων στην εγκατάστασή. Με απλές και ευθύγραμμες διαδικασίες, τα εμπορευματοκιβώτια προωθούνται άμεσα μετά την εκφόρτωσή τους από το πλοίο στην PCDC, για τη διενέργεια των ζητούμενων εργασιών. Κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην PCDC τα εμπορεύματα δεν υποχρεούνται στην καταβολή δασμών και φόρων.
«Η λειτουργία της PCDC στο λιμάνι του Πειραιά αποτελεί τη φυσική πύλη εισόδου εμπορευμάτων από την Άπω Ανατολή όχι μόνο προς την Ελλάδα, αλλά και χώρες της γεωγραφικής ζώνης του EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική), καθιστώντας την πολύ ανταγωνιστική στην εξυπηρέτηση της συνδυασμένης μεταφοράς και στη λειτουργία της ως κέντρο διαμετακόμισης μέσω της περαιτέρω προώθησης αφικνούμενων εμπορευμάτων θαλασσίως, οδικώς και αεροπορικώς. Υπάρχει δυνατότητα σιδηροδρομικής προώθησης εμπορευμάτων από την PCDC καθώς η σύνδεση του λιμανιού με το δίκτυο έχει ολοκληρωθεί και είναι ήδη σε λειτουργία» επισημαίνεται χαρακτηριστικά.