Από την έντυπη έκδοση
Η επόμενη μέρα της ναυπηγοεπισκευής εφόσον εγκριθούν τα θέματα επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και του Car Terminal, από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, προβληματίζει τους χρήστες του λιμανιού.
Ειδικότερα η Cosco στο τελευταίο master plan που κατέθεσε είχε συμπεριλάβει και τον νέο σχεδιασμό της για περαιτέρω ανάπτυξη του ΣΕΜΠΟ και του Σταθμού Αυτοκινήτων – προβλέψεις όμως που, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και τους ναυπηγοεπισκευαστές, επηρεάζουν αρνητικά τη ζώνη επισκευών πλοίων που υπάρχει στο λιμάνι.
Επιστολή ΣΕΕΝ
Ο ΣΕΕΝ με επιστολή του προς το υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνει ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προβληματίζονται ιδιαίτερα για την απόφαση μετατροπής του νέου μόλου Δραπετσώνας σε τερματικό σταθμό αυτοκινήτων.
«Η προτεινόμενη αλλαγή χρήσης θα έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία ελλιμενισμού των πλοίων μας για την εκτέλεση επισκευών και μετασκευών. Ακόμα και η αλλαγή χρήσης σε Car Terminal για περιορισμένο χώρο δεν λύνει το πρόβλημα, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να προξενηθούν ζημιές στα σταθμευμένα αυτοκίνητα» σημειώνει ο ΣΕΕΝ και προσθέτει: «Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και με τη βεβαιότητα ότι τόσο τα μέλη της επιτροπής σας, όσο και η ΟΛΠ Α.Ε. κατανοούν τα προβλήματα τα οποία θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις μας, παρακαλούμε για την επανεξέταση της προτεινόμενης αλλαγής χρήσης».
Ο κώδικας ISPS
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια των επιβατών και των οχημάτων, ο ΣΕΕΝ τονίζει την ανάγκη για τη σταδιακή εφαρμογή του κώδικα ISPS σε όλους τους προορισμούς και στο σύνολο του επιβατικού λιμένα. Τα απαραίτητα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να μελετηθούν και να προγραμματιστούν έγκαιρα και να λαμβάνονται πάντα υπόψη στις εξελίξεις και στην υλοποίηση του Master Plan αναφέρει ο Σύνδεσμος.
Με αφορμή στην προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση της ΕΣΑΛ και ο Σύνδεσμος Ναυπηγείων Περάματος καταθέτει τους προβληματισμούς του. «Στην 79η συνεδρίαση της, η ΕΣΑΛ απέρριψε την πρόταση του ΟΛΠ για χρήση ναυπηγείου της Δραπετσώνας και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος ως όφειλε, επικαλούμενη τους νόμους 3325/2005 Κι 4404/2016 (Σύμβαση Παραχώρησης). Παρά το γεγονός ότι το θέμα έχει ερμηνευθεί και λυθεί αμετάκλητα, συντηρείται μία “παραφιλολογία” επί του θέματος. Η ΕΣΑΛ καλείται να εμμείνει στις απόψεις της και να μην αφήσει αίολα σημεία στις χρήσεις γης που αφορούν τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βάση Περάματος (Περιοχή ΟΛΠ) και την ΣΤ΄(Δραπετσώνα)».
Και η κρουαζιέρα
Τον Δήμο Πειραιά προβληματίζει και το μέγεθος του duty free της κρουαζιέρας των 22.000 τ.μ. Ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μώραλης το έχει καυτηριάσει σε πρόσφατες δηλώσεις του, αφού θεωρεί ότι σε δεύτερο χρόνο μπορεί να μετατραπεί σε mall, κάτι που θα έχει αρνητικές συνέπειες για την πόλη και τις επιχειρήσεις.
Χθες ο επικεφαλής του δημοτικού συνδυασμού Πειραιάς για Όλους Νίκος Μπελαβίλας, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε αναφορικά με το κτήριο duty free τόνισε: «Το κτήριο αυτό εκτιμούμε με βάση την κτηριολογική εμπειρία ανάλογων κτηρίων και ανεξαρτήτως του τι λέγεται, ότι θα έχει περίπου 5.000-7.000 τ.μ. επιφάνειες εξυπηρέτησης επιβατών (αποσκευές, έλεγχοι κ.ά.) και περίπου 15.000-17.000 τ.μ. χρήσεις εμπορίου και αναψυχής (καταστήματα, εστιατόρια, καφέ, παιδότοπους, κομμωτήρια κ.ά.)».
«Είμαστε βέβαιοι ότι κατασκευάζεται ένα εμπορικό κέντρο, ένα Mall και όχι ένα Duty Free – όπως δηλώθηκε στην ΕΣΑΛ, στον Δήμο Πειραιά και στον εμπορικό κόσμο, ανοικτό στο ευρύ κοινό και ταυτόχρονα λειτουργικό για την πλήρη διημέρευση, τα ψώνια, την εστίαση και την αναψυχή των επιβατών της κρουαζιέρας» σημείωσε χαρακτηριστικά.