Από τη μία η επίδραση της πανδημίας με τις αυξημένες δαπάνες που οδήγησαν σε έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων, δημιουργώντας καθυστερήσεις και αύξηση των τιμών.
Από την άλλη το Ever Given που σφήνωσε στη διώρυγα του Σουέζ τον Απρίλιο, σταματώντας την κίνηση για σχεδόν μια εβδομάδα. Η πλωτή οδός είναι μια από τις πιο πολυσύχναστες στον κόσμο, με περίπου 12% του εμπορίου να διέρχεται από αυτήν.
Και έπειτα, τον Ιούνιο, η αύξηση των κρουσμάτων Covid-19 στη νότια Κίνα προκάλεσε περισσότερες καθυστερήσεις στα λιμάνια της περιοχής, αυξάνοντας και πάλι τις τιμές.
Η ναυτιλία φέτος έχει βιώσει τεράστιες διαταραχές, και οι πρόσφατες πλημμύρες στην Κίνα και την Ευρώπη αποτελούν το τελευταίο πλήγμα για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, σύμφωνα με τον CEO της ναυτιλιακής εταιρείας Mandarin Shipping.
«Σπάνια περνά μια εβδομάδα χωρίς κάτι νέο», ανέφερε ο Τιμ Χάξλεϊ μιλώντας στο CNBC.
Οι έντονες βροχοπτώσεις και οι πλημμύρες σάρωσαν μέρη της Δυτικής Ευρώπης, με τα πιο σοβαρά καιρικά φαινόμενα να έχουν εκδηλωθεί στη Γερμανία και το Βέλγιο. Επηρεάστηκαν επίσης τμήματα της Ελβετίας, του Λουξεμβούργου και της Ολλανδίας.
«Αυτό θα διαταράξει πραγματικά την εφοδιαστική αλυσίδα επειδή οι σιδηροδρομικές συνδέσεις έχουν καταστραφεί», σημείωσε ο Χάξλεϊ. Όπως είπε, οι καταστροφές δικτύων αφορούν σιδηροδρόμους που προέρχονται από την Τσεχική Δημοκρατία και τη Σλοβακία στα γερμανικά λιμάνια του Ρότερνταμ και του Αμβούργου, η λειτουργία των οποίων «έχει διαταραχθεί σοβαρά».
«Και έτσι θα καθυστερήσει τις κινήσεις φορτίου μέσα και έξω», είπε. «Θα διαταράξει πραγματικά τη βιομηχανία», προέβλεψε και έδωσε το παράδειγμα του γερμανικού πολυεθνικού ομίλου Thyssenkrupp, σημειώνοντας ότι δεν μπορούσε να πάρει πρώτες ύλες λόγω των πλημμυρών. «Αυτό τελικά θα έχει αντίκτυπο στις βιομηχανίες όπως η αυτοκινητοβιομηχανία, οι οικιακές συσκευές και παρόμοιες δραστηριότητες,» είπε.
Η S&P Global Platts ανέφερε, επικαλούμενη επιστολή προς τους πελάτες, ότι η Thyssenkrupp κήρυξε ανωτέρα βία στις 16 Ιουλίου. Ένα γεγονός ανωτέρας βίας συμβαίνει όταν απρόβλεπτες περιστάσεις, όπως φυσικές καταστροφές, εμποδίζουν μία οντότητα να εκπληρώσει τα συμβατικά της καθήκοντα, απαλλάσσοντάς την από κυρώσεις.
Πηγή της εταιρείας είπε στην S&P Global Platts ότι «λείπουν» τμήματα του σιδηροδρόμου στο Χάγκεν, προσθέτοντας ότι είναι ακόμα πιο δύσκολο από πριν να παραλάβουν φορτηγά για παράδοση. Το Χάγκεν είναι μια πόλη στη Δυτική Γερμανία που ανήκει στις πληγείσες από τις πλημμύρες περιοχές.
Στο μεταξύ, οι διαταραχές που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες στην κινεζική επαρχία Χενάν επιδεινώθηκαν από το γεγονός ότι η επαρχία είναι περίκλειστη από ξήρα, δήλωσε ο Χάξλεϊ. Η διακοπή της λειτουργίας των σιδηροδρόμων πρόκειται, πάλι, να επιφέρει «σημαντικό αντίκτυπο», είπε.
«Προφανώς, αυτό θα έχει αντίκτυπο στη ναυτιλία, που θα αναγκάσει τις τιμές να αυξηθούν», πρόσθεσε.
Η διανομή σιταριού και άνθρακα έχει επηρεαστεί, σύμφωνα με τον Χάξλεϊ, ο οποίος επεσήμανε ότι στη Χενάν βασίζεται η Κίνα για το ψωμί. Αυτό το καλοκαίρι η επαρχία έχει παραγάγει 38 εκατομμύρια τόνους σίτου.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNBC