Skip to main content

Είσοδος της Cosco σε πλοιοκτησία και διαχείριση κρουαζιερόπλοιων

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Άνοιγμα στην πλοιοκτησία και διαχείριση κρουαζιερόπλοιων πραγματοποιεί ο κινεζικός ναυτιλιακός όμιλος Cosco. Άνοιγμα το οποίο σχετίζεται, σε δεύτερο χρόνο, και με τον Πειραιά και τα σχέδια του κινεζικού κολοσσού να μετατρέψει το «μεγάλο λιμάνι» της χώρας σε hub για Κινέζους επιβάτες. 

Αγόρασε το «Oriana»
Ειδικότερα, θυγατρική εταιρεία της Cosco αγόρασε μέσα στον Αύγουστο το κρουαζιερόπλοιο «Oriana», από την P&O Cruises, το οποίο φιλοξενεί 2.500 επιβάτες. Το πλοίο έφτασε στον Πειραιά, όπου έκανε εργασίες συντήρησης και στη συνέχεια ξεκίνησε το μακρινό του ταξίδι για τη Σαγκάη, με το όνομα «Piano Land» προκειμένου να ξεκινήσει κρουαζιέρες στην Κίνα.

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες της «Ν», η Cosco βρίσκεται σε αναζήτηση ακόμα δύο κρουαζιερόπλοιων. Έχει επιλέξει τους δύο στόχους της και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την αγορά τους.

Το ένα εξ αυτών, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει σήμερα, θα επιστρέψει στην Ευρώπη και την Ελλάδα προκειμένου να ξεκινήσει κρουαζιέρες από Πειραιά προς Βενετία και κατάληξη Πειραιά, αποκλειστικά με Κινέζους τουρίστες. 

Νέα βάση
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», ο σχεδιασμός αυτός συνδέεται και με την πρόοδο των έργων στο λιμάνι του Πειραιά. Έργα που εκτός από την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (προκειμένου να φτάσει η ετήσια δυνατότητα διακίνησης «κιβωτίων» πάνω από τα 10 εκατ. σε ετήσια βάση) περιλαμβάνει τη νέα βάση κρουαζιέρας, ξενοδοχεία, αλλά και τα «duty free», με καταστήματα όπως στα αεροδρόμια, αποκλειστικά για τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό η ΕΣΑΛ του υπουργείου Ναυτιλίας θα συνεδριάσει στις 25 Σεπτεμβρίου προκειμένου να εξετάσει το νέο master plan που έχει καταθέσει ο ΟΛΠ (η πλειοψηφία των μετοχών ανήκει στην Cosco). 

Πρόκειται για μια διαδικασία που έχει κρατήσει περισσότερα από τρία χρόνια και το master plan έχει αλλάξει οκτώ φορές. Αυτήν τη φορά εκτιμάται ότι δεν θα υπάρξουν αντιρρήσεις, αφού η μοναδική αντίδραση που έχει καταγραφεί είναι για την περιοχή που θα επεκταθεί ο Σ.ΕΜΠΟ, και ο οποίος σήμερα χρησιμοποιείται για ναυπηγοεπισκευαστικές εργασίες.
Άνοδος το 2019

Ξεπέρασε τις αρχικές προβλέψεις η κίνηση κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια για το 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, η αύξηση φέτος στην κίνηση της κρουαζιέρας στα ελληνικά λιμάνια θα φτάσει το 10%, ενώ οι αρχικές εκτιμήσεις έδειχναν άνοδο κατά 7% σε σχέση με πέρσι.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης, Θεόδωρο Κόντε, συνολικά τη φετινή χρονιά οι αφίξεις στα ελληνικά λιμάνια επιβατών κρουαζιέρας θα φτάσουν τα 5,3 εκατ. σε 3.664 calls, από 5,02 και 3.410 calls το 2018. Το 2017 η συνολική κίνηση ήταν κάτω από τα 5 εκατ. (4,78 σε 3.414 calls). 

Όσον αφορά το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου με το μεταναστευτικό είναι έντονο, μια που η πολύ μικρή κίνηση είναι εμφανής.

Αντίθετα τα νησιά των Κυκλάδων δείχνουν να έχουν ικανοποιητική κίνηση, όπως και η Κρήτη, ενώ η Κεφαλονιά έχει πάρει τα ηνία στο Ιόνιο.

Η Μύκονος, τέλος, κάνει τη μεγάλη διαφορά, αλλά και η Σαντορίνη, ενώ αμφότερα τα νησιά συντηρούν την πρωτιά για αρκετά χρόνια. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο κ. Κόντες, μπορεί η Μύκονος και η Σαντορίνη να είναι οι πιο διάσημοι προορισμοί, υπάρχουν όμως αρκετές ελλείψεις υποδομών για να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες.

Το λιμάνι του Πειραιά δέχθηκε 20 calls (αφίξεις κρουαζιερόπλοιων) λιγότερα σε σχέση με τις προβλέψεις στην αρχή της σεζόν, αλλά κινείται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρσι, αφού φέτος θα ξεπεράσει το 1 εκατ. αφίξεις (1,06 εκατ.) από 961.000 αφίξεις πέρσι. 

Τέλος, είναι αξιοσημείωτο ότι ένα μεγάλο ποσοστό περίπου 25% των επισκεπτών κρουαζιέρας επανέρχεται στη χώρα μας για πολυήμερες διακοπές, σημειώνει ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.