Skip to main content

Παρασκευή η κατάθεση του master plan του ΟΛΠ

Την Παρασκευή εκτός απροόπτου θα κατατεθεί τελικά το master plan του ΟΛΠ έπειτα από αναβολή μίας εβδομάδας.

Το θέμα της δημιουργίας ή όχι ναυπηγείου ήταν αυτό που καθυστέρησε την κατάθεση του master plan, καθώς η Cosco επέμενε σε μια διατύπωση περί χρήσεων γης που θα έδινε τη δυνατότητα να προχωρήσει στη δημιουργία ναυπηγείου εφόσον δικαιωθεί στο ΣτΕ. Η κυβέρνηση και ειδικότερα το υπουργείο Ναυτιλίας στην παρούσα φάση δεν θα ήθελε να περιληφθεί οποιαδήποτε διατύπωση που θα προκαλούσε αντιδράσεις από τους ναυπηγοεπισκευαστές και φαίνεται ότι τελικά τα δύο μέρη βρήκαν τη χρυσή τομή.

Πάντως θεωρείται σίγουρο ότι αν το ΣτΕ δικαιώσει της Cosco αυτή θα επανέλθει, όμως τότε η κατάσταση θα είναι διαφορετική για όλους, καθώς θα υπάρχει και μια δικαστική απόφαση.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, σχεδιάζει να το εισαγάγει στην ΕΣΑΛ για συζήτηση μετά τη ΔΕΘ, αφού θέλει να δώσει χρόνο στα νέα μέλη της Επιτροπής να το μελετήσουν.

Σημειώνεται ότι το master plan του ΟΛΠ είναι αυξημένο κατά 200 εκατ. ευρώ περίπου, καθώς οι επενδύσεις που προβλέπει εκτινάσσονται σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα 612 εκατ. ευρώ του αρχικού σχεδιασμού στα 800 εκατ. ευρώ. Οι επιπλέον επενδύσεις οφείλονται στο γεγονός ότι οι Κινέζοι αποφάσισαν να προσθέσουν στο master plan την κατασκευή ενός ακόμη προβλήτα (του τέταρτου που θα διαθέτει στο σύνολό του ο Πειραιάς) αυξάνοντας τη δυναμικότητα του λιμανιού. Οι νέες επενδύσεις σημαίνουν αύξηση της απασχόλησης και ενδυνάμωση του στρατηγικού ρόλου του Πειραιά στο ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα και στις πανευρωπαϊκές συνδυασμένες εμπορικές μεταφορές.