Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σταδιακές και επιλεκτικές τοποθετήσεις σε ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα. Μόλις τις προηγούμενες ημέρες σε δύο ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες παρατηρήθηκαν κινήσεις αυτού του είδους.
Μπορεί τα ποσά να είναι μικρά, ωστόσο είναι ενδεικτικά του κλίματος ότι για τους «τολμηρούς» ίσως έχει ξεκινήσει η περίοδος επένδυσης και πάλι στη ναυτιλία και ειδικότερα στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου όπου οι ναύλοι και συνακόλουθα οι αξίες των πλοίων αλλά και οι τιμές των μετοχών βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Μπορεί οι εκτιμήσεις για ριζική ανάκαμψη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου να είναι συγκρατημένες, ωστόσο το 2017 και το 2018 θα είναι για πολλούς αναλυτές καλύτερο από το 2016. Αναλυτικότερα το επενδυτικό fund «12 West Capital Management» του Joel Ramin αύξησε τις τελευταίες ημέρες το ποσοστό του στη ναυτιλιακή εταιρεία Diana Shipping του Έλληνα εφοπλιστή Συμεών Παληού. Λίγες ημέρες νωρίτερα το fund Susquehanna Investment Group (SIG) τοποθέτησε κεφάλαια στη Seanergy Maritime Holdings της οικογένειας Ρέστη.
Το «12 West», που έχει ήδη σημαντική παρουσία στην «αδελφή» της Diana εταιρείας, την Diana Containerships, ανακοίνωσε ότι κατέχει 4.224.489 μετοχές στην Diana Shipping που δραστηριοποιείται στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Μέχρι τις 2 Αυγούστου το fund «12 West Onshore Fund» ήλεγχε 2.476.244 μετοχές ονομαστικής αξίας 0,01 δολ. ανά μετοχή και πρόσθεσε στη συνέχεια στο χαρτοφυλάκιό του άλλες 1.748.245 κοινές μετοχές της Diana Shipping.
Σύμφωνα με το ετήσιο δελτίο χρήσης της Diana Shipping, η εταιρεία έχει εισαγάγει στο χρηματιστήριο 82.546.017 κοινές μετοχές και ως εκ τούτου το fund ελέγχει το 5,1% της εταιρείας, η αξία του οποίου με βάση την τρέχουσα τιμή της μετοχής της εταιρείας (2,66 δολ.) ανέρχεται σε 11,2 εκατ. δολάρια.
Στην Diana Shipping πριν από την απόκτηση του 5,1% από το επενδυτικό fund, ο Συμεών Παληός ήλεγχε το 22,2%, η Massachusetts Financial Services Company το 5,6%, η Franklin Resources το 13% και όλα τα στελέχη της εταιρείας ως ομάδα ήλεγχαν το 25,5%.
Το «12 West Capital Management» ελέγχει το 25,8 % της Diana Containerships, στην οποία η Diana Shipping ελέγχει το 25,7% και ο Συμεών Πλαηός το 9%.
Όπως έχει δηλώσει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Diana Shipping, Συμεών Παληός, επιδίωξη της εταιρείας είναι η αξιοποίηση των ευκαιριών που δημιουργεί το αρνητικό περιβάλλον προκειμένου να αναπτύξει περαιτέρω τον στόλο της. Μάλιστα για το θέμα αυτό έχει «τριβές» και με τις δανείστριες τράπεζες. Όπως αναφέρεται στο ετήσιο δελτίο της Diana Shipping, η εταιρεία το 2015 αλλά και το μισό του 2016 κατάφερε να αποκτήσει έναν σημαντικό αριθμό πλοίων μεγεθύνοντας τον στόλο της. Έτσι στη διάρκεια του 2015 απέκτησε τρία πλοία τύπου Capesize και ένα Kamsarmax, ενώ την τρέχουσα χρονιά απέκτησε άλλα τρία Panamaxes. Επίσης έχει υπό ναυπήγηση δύο Newcastlemax και ένα Kamsarmax. Συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση, ο στόλος της αποτελείται από 49 πλοία ξηρού χύδην φορτίου.
Το Susquehanna Investment Group (SIG) αποφάσισε να τοποθετήσει κεφάλαια στην πρόσφατη διάθεση μετοχών της Seanergy Maritime Holdings, που συνδέεται με την οικογένεια Ρέστη.
Το SIG αγόρασε μέσω της θυγατρικής του Heights Capital Management 1,18 εκατ. μετοχές της Seanergy σε μία τιμή 4,15 δολ. ανά μετοχή.
Η Heights Capital διαχειρίζεται όπως αναφέρει το Tradewinds ένα χαρτοφυλάκιο αξίας 1 δισ. δολ.
Η Seanergy συγκέντρωσε 4,2 εκατ. δολ καθαρά έσοδα από τη διάθεση των μετοχών, τα οποία όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της θα αξιοποιηθούν για γενικούς εταιρικούς σκοπούς, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και η επέκταση του στόλου της. Η Seanergy διαχειρίζεται έξι capesizes και δύο supramaxes.