Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου επεκτείνει τις δραστηριότητές της η Aegean Shipping Management, συμφερόντων Γιώργου Μελισσανίδη, με τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων, συν τεσσάρων, οption σε κινεζικά ναυπηγεία, σε μία περίοδο που πολλοί πλοιοκτήτες αναμένουν τη βελτίωση της αγοράς.
Ειδικότερα όπως έγινε γνωστό χθες στην υπογραφή συμβολαίου για τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με option για 2+2 προχώρησε η Aegean Shipping Management S.A. με τα κινεζικά ναυπηγεία της Cosco Shipping Heavy Industry Co. Ltd στο Zhoushan. Η παράδοση των πλοίων θα αρχίσει από το δεύτερο εξάμηνο του 2019 και μετά. Οι παραγγελίες σηματοδοτούν τη στροφή για πρώτη φορά της Aegean Shipping Management στον κλάδο των φορτηγών πλοίων. Για τον σκοπό αυτό ιδρύθηκε με απόσχιση η Aegean Shipping Dry Bulk, η οποία και θα δραστηριοποιείται στον κλάδο.
Σημειώνεται ότι Aegean Shipping Management S.A. ιδρύθηκε το 1995 με έδρα τον Πειραιά και διαχειρίζεται σε διεθνές επίπεδο ένα σύγχρονο στόλο δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά πετρελαϊκών και χημικών προϊόντων. Μεταξύ των πελατών της Aegean Shipping είναι μεγάλες πετρελαϊκές και εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε όλο τον κόσμο.
«Αποφασίσαμε να εισέλθουμε στην αγορά πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τώρα και το κάνουμε ως επένδυση, εκμεταλλευόμενοι το πλεονέκτημα της ιστορικά χαμηλής αξίας των πλοίων σε συνδυασμό με την πεποίθηση που έχουμε ότι ο κλάδος βρίσκεται σε πορεία βιώσιμης ανάπτυξης το 2018-2019» δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Γιώργος Μελισσανίδης και πρόσθεσε την εκτίμησή του ότι «είναι η σωστή στιγμή να κάνουμε την κίνηση αυτή και είμαστε πολύ χαρούμενοι για τη συνεργασία μας με την Cosco Shipping σε αυτό το συναρπαστικό νέο εγχείρημα της Aegean Shipping Management. Είμαι πεπεισμένος ότι η ανάπτυξη της αγοράς του ξηρού φορτίου θα αποδειχθεί μεγάλη επιτυχία».
Η παράδοση των φορτηγών πλοίων θα συμπέσει την περίοδο κατά την οποία ο κλάδος θα ανακάμπτει, σύμφωνα με τους περισσότερους αναλυτές, καθώς θα υπάρξει αύξηση του εμπορίου και παράλληλα περισσότερα πλοία θα οδηγηθούν στα διαλυτήρια.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Απόστολος Πουλοβασίλης, δήλωσε ότι «είναι μία σημαντική παραγγελία ναυπήγησης πλοίων για εμάς, η οποία συνδέεται με τη στρατηγική για τη διαφοροποίηση του στόλου της εταιρείας και ταυτόχρονη επέκτασή του μέσω σύγχρονων και αποτελεσματικών πλοίων.
Οι προδιαγραφές των πλοίων σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν από κοινού με το ναυπηγείο και τους σχεδιαστές COSCO και SDARI και είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τα πρότυπα Green Fleet της εταιρείας μας, προκειμένου να ανταποκριθούν και να υπερκαλύψουν τις απαιτήσεις της βιομηχανικής ζήτησης γι’ αυτόν τον τύπο πλοίου».
Το τελευταίο διάστημα μία σειρά διεθνών αναλυτών εκτιμούν ότι η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου μεσομακροπρόθεσμα θα κινηθεί ανοδικά. Υπάρχουν αρκετά σημάδια που δείχνουν ότι θα υπάρξει βελτίωση, εκτίμησε πρόσφατα ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarkson’s, ο μεγαλύτερος του κόσμου.