Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Να κατατεθεί από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά το πολύκροτο master plan στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), προκειμένου να προχωρήσουν τα επενδυτικά σχέδια προϋπολογισμού 612 εκατ. ευρώ, αναμένουν στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Μάλιστα ο υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης συναντήθηκε με τη διοίκηση του ΟΛΠ, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο capt. Fu, όπου του παρουσίασαν τα σχέδια για το μεγάλο λιμάνι.
Από την πλευρά του ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε ότι απόφαση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσουν άμεσα οι σχετικές επενδύσεις, στο πλαίσιο πάντα της νομιμότητας τόσο του εθνικού όσο και του ευρωπαϊκού δικαίου.
Ο νέος υπουργός δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ίδρυση της Αρχής Διαχείρισης, στο ΤΑΙΠΕΔ, που θα αναλάβει το έργο της έγκρισης των στρατηγικών μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η αρχή αυτή θα έχει τον ρόλο να εγκρίνει τις μελέτες που θα καταθέσει για τα έργα η διοίκηση του λιμανιού.
Η αρχή αυτή θα αναλάβει τον «ρόλο» της δημόσιας αρχής που είχαν τα ίδια τα λιμάνια του ΟΛΠ και ΟΛΘ πριν ιδιωτικοποιηθούν.
Εξάλλου τα τελευταία δύο χρόνια, ο ΟΛΠ αντιμετώπισε σωρεία ζητημάτων στη συνεργασία του με το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Η πλευρά του ΟΛΠ διαβεβαίωσε τον υπουργό ότι θα αποστείλουν άμεσα το master plan προς εξέταση, με βάση το πλαίσιο που έχει συζητηθεί μέχρι τώρα. Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι αν η κατάσταση δεν εξελιχθεί ομαλά, δεν αποκλείεται να κληθεί το Μέγαρο Μαξίμου να λύσει τον «γόρδιο δεσμό».
Οι πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι ο ΟΛΠ προτίθεται στο νέο master plan που θα καταθέσει να έχει λάβει υπόψη τις παρατηρήσεις της ΕΣΑΛ. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν θα τίθεται, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, ζήτημα δημιουργίας υποδομών για επισκευές super yagcht, αλλά και άδειας ναυπηγείου (ζήτημα για το οποίο έχει καταθέσει προσφυγή στο ΣτΕ).
Σημειώνεται ότι ο υπουργός συναντήθηκε και με εκπροσώπους της ναυπηγοεπισκευής (ΣΕΝΑΒΙ και Ένωση Μηχανουργών), οι οποίοι έχουν ταχθεί κάθετα κατά της πιθανότητας να μετατραπεί η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σε ναυπηγείο, αλλά και κατά της πρόθεσης της εταιρείας να μπει στο κλάδο επισκευών yachts.
Όσον αφορά το master plan, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση (Cosco) του λιμανιού δεν βλέπει θετικά τη δημιουργία μουσείου στην περιοχή του ΣΙΛΟ, ένα έργο που έχει κόστος 70 εκατ. ευρώ, και το είχε προτείνει η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού.
Τέλος, το master plan δεν θα περιέχει και το mall που είχε σχεδιάσει προκειμένου να ενισχύσει τη λειτουργία της νέας βάσης κρουαζιέρας που θα αναπτύξει, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει τα νέα mega κρουαζιερόπλοια.
Τα έργα
Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής η ΕΣΑΛ έχει εγκρίνει υπό προϋποθέσεις όλα τα προβλεπόμενα από τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Cosco έργα, ενώ σε ό,τι αφορά τις επιπλέον επενδύσεις είχε απορρίψει το mall, και αναμένει την απόφαση του ΣτΕ για το ζήτημα του ναυπηγείου και των super yachts.
Οι παρατηρήσεις
Επισημαίνεται ότι στην τελευταία πριν από τις εκλογές συνεδρίασή της η ΕΣΑΛ αποφάσισε αναφορικά με το master plan του ΟΛΠ ότι:
1. αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:
- Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ (ΠΕ01) λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,
- Κατασκευή Πενταώροφου Κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2 (ΠΕ02) εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση,
- Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων (Eco Buses – ΠΕ03),
- Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στον νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας)
- Αναδιαμόρφωση κτηρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο (ΠΕ05) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία (ΠΕ06) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε (ΠΕ09) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
2. Δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (ΠΕ08) καθώς και τη χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.Η ΕΣΑΛ είχε κρίνει ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ και τις υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.