Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Βελτιωμένα αποτελέσματα ανακοινώνουν για το δεύτερο τρίμηνο του 2017 οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, σαν αντανάκλαση της βελτίωσης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, σε αντίθεση με τις εταιρείες που διαχειρίζονται δεξαμενόπλοια και containerships, οι οποίες εξακολουθούν να ταλαιπωρούνται από την ευμετάβλητη εικόνα που παρουσιάζουν οι δύο κλάδοι.
Η Star Bulk
Ειδικότερα, σημαντικά βελτιωμένα αποτελέσματα ανακοίνωσε χθες η Star Bulk, που διαχειρίζεται έναν στόλο από 70 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 τα συνολικά καθαρά έσοδα της Star Bulk ανήλθαν στα 62 εκατ. δολ. έναντι 34,9 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2016. Τα μικτά έσοδα έφθασαν τα 78,6 εκατ. δολ. έναντι 52,6 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στη βελτίωση του μέσου ημερήσιου ναύλου ανά πλοίο, ο οποίος έφθασε τα 9.746 δολ. έναντι 5.609 δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016. Πρόκειται για μία αύξηση κατά 74% και ενώ ο αριθμός των πλοίων στον στόλο της Star Bulk ήταν ελαφρώς μικρότερος το δεύτερο τρίμηνο του 2017 (69,5 πλοία) σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2016 (70 πλοία). Η αύξηση του μέσου ημερήσιου ναύλου αντανακλά την καλύτερη εικόνα που εμφάνισε η ναυλαγορά ξηρού φορτίου το δεύτερο τρίμηνο του 2017, σε αντίθεση με το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Οι καθαρές ζημίες της εταιρείας μειώθηκαν στο διάστημα Απριλίου – Ιουνίου του τρέχοντος έτους στα 10,3 εκατ. δολ. ή 0,16 δολ. ανά μετοχή, έναντι καθαρών ζημιών 32,9 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Και στο πρώτο εξάμηνο η εικόνα είναι βελτιωμένη για τη Star Bulk, τα έσοδα της οποίας ανήλθαν στα 143,471 εκατ. δολ. έναντι 98,862 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Οι καθαρές ζημίες της εταιρείας μειώθηκαν στα 26,229 εκατ. δολ. έναντι 81,696 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν. Ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, τόνισε ότι η εταιρεία για πέντε τρίμηνα στη σειρά εμφανίζει αύξηση στα προσαρμοσμένα EBITDA.
Η Diana Shipping
Βελτιωμένα ήταν και τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε πρόσφατα η Diana Shipping του Συμεών Παληού, που επίσης δραστηριοποιείται αποκλειστικά στη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου. Ειδικότερα, τα έσοδα της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν στα 37,8 εκατ. δολ. έναντι 28,3 εκατ. δολ. του αντίστοιχου διαστήματος του 2016. Στο πρώτο εξάμηνο τα έσοδα αυξήθηκαν στα 69,04 εκατ. δολ. έναντι 59,11 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν. Η άνοδος των εσόδων οφείλεται τόσο στη βελτίωση της αγοράς όσο και στη μεγέθυνση του στόλου της Diana Shipping, καθώς τα αποτελέσματα του 2017 αφορούν σε 51 πλοία ενώ του 2016 σε 46.
Η εταιρεία μείωσε επίσης τις ζημιές της στα 23,8 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2017 έναντι 31,2 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι και στο πρώτο εξάμηνο οι ζημιές της μειώθηκαν επίσης στα 50,29 εκατ. δολ. έναντι 62,67 εκατ. δολ. πέρυσι.
Η Safe Bulkers
Πολύ καλύτερα ήταν και τα αποτελέσματα της Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου. Η εταιρεία, που διαχειρίζεται 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2017 καθαρά έσοδα αυξημένα κατά 34% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι στα 35 εκατ. δολ. έναντι 26,2 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν, ενώ οι καθαρές ζημίες της εταιρείας μειώθηκαν στο 1,6 εκατ. δολ. έναντι 9 εκατ. δολ. στο δεύτερο τρίμηνο του 2016. Τα EBITDA αυξήθηκαν στα 17 εκατ. δολ. έναντι των 8,4 εκατ. δολ. πέρυσι το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ανάλογη είναι η εικόνα των αποτελεσμάτων της εταιρείας και για το πρώτο εξάμηνο του 2017. Τα έσοδα αυξήθηκαν επίσης κατά 34% στα 68,3 εκατ. δολ., ενώ οι ζημιές μειώθηκαν στα 4,9 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 26,8 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του 2017.
Αντιθέτως, όπως προαναφέρθηκε ήδη, στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η εικόνα είναι διαφορετική και περισσότερο αρνητική στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι, λόγω διαφορετικής ρότας των αγορών.
Η Capital
Ενδεικτικά, στα δεξαμενόπλοια η Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη είδε μεν τα έσοδά της να αυξάνονται ελαφρώς, αλλά αυτό οφείλεται κυρίως στη μεγέθυνση του στόλου η οποία αντιστάθμισε την πτώση των ναύλων.
Ειδικότερα, τα συνολικά έσοδα της εταιρείας που διαχειρίζεται 36 πλοία, εκ των οποίων 25 δεξαμενόπλοια, δέκα containerships και ένα capesize bulk carrier, αυξήθηκαν κατά 2% στα 62,1 εκατ. δολ. έναντι 60,9 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση της Capital Product Partners, η αύξηση των εσόδων οφείλεται πρωτίστως στην επέκταση του στόλου, η οποία ως ένα βαθμό αντιστάθμισε τους χαμηλότερους ναύλους που εισέπραξαν ορισμένα από τα πλοία της, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Τα κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν στα 9,81 εκατ. δολ. έναντι κερδών 14,87 εκατ. δολ. το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Όπως τονίζει η διοίκηση της Capital, στα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα στα product tanker οι ναύλοι στη spot αγορά παρέμειναν στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 κοντά στα ιστορικά χαμηλά τους επίπεδα, ενώ και στα suezmax η αγορά ήταν soft. Σε ό,τι αφορά τα containerships η αγορά παρέμεινε ευμετάβλητη και το δεύτερο τρίμηνο του 2017.
Η Costamare
Χειρότερες ήταν στο δεύτερο τρίμηνο του 2017 και οι επιδόσεις δύο ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στα containerships. Ειδικότερα η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του 2017 έσοδα μειωμένα κατά 12,1%, ή 14,5 εκατ. δολ. στα 105 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2017 σε σύγκριση με τα 119,5 εκατ. δολ. του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι. Η μείωση των εσόδων οφείλεται εν μέρει στους μειωμένους ναύλους που απέσπασαν ορισμένα από τα πλοία της αλλά και στο γεγονός ότι τρία πλοία οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια και δεν δημιούργησαν έσοδα το 2017. Πάντως ένα μέρος της πτώσης των εσόδων καλύφθηκε από τα επιπλέον έσοδα που παρήγαγαν τρία πλοία, που αποκτήθηκαν στη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου 2017.
Η Danaos
Η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο έσοδα ύψους 113,8 εκατ. δολ. έναντι 136,9 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016 και καθαρά κέρδη ύψους 20,229 εκατ. δολ. έναντι κερδών 44,648 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
Τα αποτελέσματα της Danaos, που διαχειρίζεται 55 containerships, επηρεάστηκαν σημαντικά και από την πτώχευση της Hanjin Shiiping, στην οποία είχε ναυλωμένα ορισμένα πλοία της. Παράλληλα μπορεί να παρατηρείται μία βελτίωση στους ναύλους των containerships, ωστόσο αυτή δεν θεωρείται ικανοποιητική.