Skip to main content

Πέρασαν μπροστά οι Κινέζοι σε αξία αγορών πλοίων

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

«Κεφάλι», στην κούρσα των αγοραπωλησιών πλοίων έχουν πάρει οι Κινέζοι, που μετά το lockdown έχουν κατάφεραν να περάσουν μπροστά. Σε μια αγορά που κινείται φυσιολογικά υποτονικά εξαιτίας του κορονοϊού, τόσο οι Έλληνες όσο και οι Κινέζοι εφοπλιστές, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Allied Shipbroking έχουν αποκτήσει μέχρι τώρα μέσα στη χρονιά, από 89 πλοία. Ωστόσο, οι Κινέζοι, από τις λίγες φορές που καταγράφεται, έχουν δαπανήσει περισσότερα κεφάλαια από τους Έλληνες.

Πιο συγκεκριμένα, οι επενδύσεις των κινεζικών ναυτιλιακών εταιρειών έχουν φτάσει το 1,72 δισ. δολάρια, ενώ την ίδια στιγμή οι ελληνικών συμφερόντων επενδύσεις το 1,47 δισ. δολάρια.

Ανά κατηγορία

Ανά κατηγορία πλοίων, οι Κινέζοι εστιάζουν στα bulk carrier έχοντας αποκτήσει συνολικά 53, ενώ οι Έλληνες στα δεξαμενόπλοια με 33 αγορές.

Στο ισοζύγιο τα ελληνικά συμφέροντα μετράνε 16 πλοία επιπλέον στον στόλο, αφού έχουν πουλήσει 73 πλοία έναντι 1 δισ. δολαρίων, ενώ οι κινέζοι συν 65 πλοία αφού έχουν πουλήσει σε τρίτους μόλις 24 πλοία έναντι 442 εκατ. δολαρίων συνολικά.

Ουσιαστικά η πρωτιά, για φέτος θα κριθεί ανάμεσα στον ελληνόκτητο και κινεζικό στόλο, αφού τα άλλα κράτη βρίσκονται πολύ πίσω. Για παράδειγμα οι ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα τη Σιγκαπούρη, και οι οποίες διαχειρίζονται εκατοντάδες πλοία, βρίσκονται στη τρίτη θέση με 24 μόλις αγορές πλοίων, ενώ η Γερμανία είναι στην τέταρτη θέση με 23 αγορές. Την πρώτη πεντάδα κλείνει η Ινδονησία με 18 αγορές πλοίων από τη secondhand.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική