Από την έντυπη έκδοση
Οριστικά φαίνεται ότι ξεκλειδώνουν οι επενδύσεις ύψους 612 εκατ. ευρώ του ΟΛΠ, καθώς αναμένεται νέα κατάθεση του master plan του οργανισμού στην ΕΣΑΛ κατά τις 20 Αυγούστου. Το χρονοδιάγραμμα αυτό συζητήθηκε στη συνάντηση που είχε προχθές στο υπουργείο Ναυτιλίας ο νέος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Άγγελο Καρακώστα και τον εκπρόσωπο του ΤΑΙΠΕΔ στο Δ.Σ. του ΟΛΠ Αθανάσιο Λιάγκο.
Στη συνάντηση συμφωνήθηκε να κατατεθεί και πάλι το master plan έτσι όπως συμφωνήθηκε και εγκρίθηκε στην τελευταία ΕΣΑΛ λίγο πριν τις εκλογές, ενώ από την πλευρά του το υπουργείο, όπως τόνισε ο κ. Πλακιωτάκης, θα προχωρήσει πολύ γρήγορά στη θεσμοθέτηση της Αρχής διαχείρισης, η οποία θα εξετάζει και θα εγκρίνει τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, η νομοθέτηση της αρχής θα γίνει όσο το δυνατόν συντομότερα με την κατάθεση στου σχετικού νομοσχεδίου από την πλευρά του υπουργείου.
Επισημαίνεται ότι στην τελευταία πριν από τις εκλογές συνεδρίασή της η ΕΣΑΛ αποφάσισε αναφορικά με το master plan του ΟΛΠ ότι:
1. αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:
- Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ (ΠΕ01) λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,
- Κατασκευή Πενταώροφου Κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2 (ΠΕ02) εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση,
- Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων (Eco Buses – ΠΕ03),
- Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργά MALL στον νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας)
- Αναδιαμόρφωση κτηρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο (ΠΕ05) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία (ΠΕ06) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
- Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε (ΠΕ09) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
2. Δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (ΠΕ08) καθώς και τη χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.
Επιπλέον, η ΕΣΑΛ προτείνει τη μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης ΣΙΛΟ σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και η ΟΛΠ Α.Ε. όπως δήλωσε με επιστολή του προς τη Γεν. Γραμματεία ΛΛΠΝΕ ο δ/νων σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ.
Στη συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επιμέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
Τέλος, η ΕΣΑΛ έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ και τις υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.