Skip to main content

Το «Τρίγωνο των Βερμούδων»… μετακόμισε στην Ασία

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Το δικό τους «Τρίγωνο των Βερμούδων» φαίνεται να αποκτούν πλέον και οι θάλασσες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) για τις ναυτασφαλίσεις, η μία στις τρείς περιπτώσεις ολικής ζημιάς (total loss) πλοίου που αναφέρθηκαν για το 2017, κατεγράφη στην περιοχή της μεταξύ της Νότιας Κίνας, της Ινδοκίνας, της Ινδονησίας και των Φιλιππίνων.

Τις τελευταίες δεκαετίες το «τρίγωνο των Βερμούδων» στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό έχει «καταπιεί» μυστηριωδώς εκατοντάδες πλοία ακόμη και αεροπλάνα αναφέρει η AGCS. Τώρα η Ασία φαίνεται  να έχει το δικό της «Τρίγωνο των Βερμούδων», προσθέτει, διευκρινίζοντας βέβαια ότι δεν υπάρχει κάτι μυστηριώδες σχετικά με την αύξηση κατά 25% των ναυτιλιακών ζημιών στην Ασία. Η αυξημένη κίνηση στις θάλασσες, τα χαμηλότερα πρότυπα ασφαλείας σε μερικά εσωτερικά δρομολόγια και ο Τυφώνας Damrey, ο οποίος έπληξε το Βιετνάμ τον Νοέμβριο του 2017, συνέβαλαν στην ετήσια αύξηση των ναυτιλιακών ζημιών στην Ασία κατά 25%, αναφέρεται στην έκθεση.

Το δεύτερο στατιστικό στοιχείο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον που περιλαμβάνεται στην ετήσια έκθεση της AGCS για τις απώλειες πλοίων και φέρει το τίτλο «AGCS Safety & Shipping Review 2018: Freaky Fridays» αφορά στα ανθρώπινα θύματα στα θάλασσα τους ναυτικούς. Όπως επισημαίνεται, η Παρασκευή φέρεται να αποτελεί μια ιδιαίτερα «επικίνδυνη» μέρα για τους ναυτικούς καθώς 175 από τις 1.129 συνολικά περιπτώσεις «total loss» που έχουν σημειωθεί την τελευταία δεκαετία συνέβησαν τη συγκεκριμένη ημέρα. Ειδικά το 2012 τρία πλοία χάθηκαν την συγκεκριμένη ημέρα εκείνη την χρονιά, συμπεριλαμβανομένου του Costa Concordia, που αποτελεί τη μεγαλύτερη απώλεια στη ναυτασφαλιστική αγορά.

Συνολικά, ωστόσο, τα θαλάσσια ταξίδια φαίνεται να έχουν γίνει ασφαλέστερα. Οι μεγάλες ζημιές μειώθηκαν συνολικά κατά 38% κατά την τελευταία δεκαετία, σημειώνει η AGCS.

Επίσης το 2017 χαρακτηρίστηκαν ως «total loss» 94 πλοία -μειωμένα κατά 4% σε σύγκριση με το 2016- και είναι ο δεύτερος μικρότερος αριθμός ατυχημάτων μετά τα 89 που καταγράφηκαν το 2014.