Skip to main content

Λήξαν το αμερικανικό ζήτημα με ελληνικά δεξαμενόπλοια

Και τυπικά έκλεισε για τις αμερικανικές αρχές το θέμα των δεξαμενόπλοιων ελληνικής πλοιοκτησίας που είχαν τεθεί σε μαύρη λίστα λόγω του ότι συμμετείχαν στη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Βενεζουέλα σε άλλες χώρες. Όπως ανακοίνωσε το Office of Foreign Assets Control του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, τόσο τα πλοία όσο και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες βγαίνουν από τη «μαύρη λίστα» του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, μετά και τη δέσμευση των Ελλήνων εφοπλιστών να τηρήσουν τα περιοριστικά μέτρα των ΗΠΑ και να σταματήσουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες με τη Βενεζουέλα έως ότου αλλάξουν οι συνθήκες.

Την εξέλιξη σχολίασε μέσω Twitter ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ, σημειώνοντας: «Πολύ καλά νέα. Ως αποτέλεσμα της συνεχούς δέσμευσης των Ελλήνων πλοιοκτητών να διακόψουν τους δεσμούς με την παράνομη κυβέρνηση Μαδούρο αυτές οι εταιρείες και τα πλοία τους βγήκαν από τη λίστα κυρώσεων του OFAC: Romina Maritime, Adamant Maritime, Delos Voyager Shipping, Sanibel Shiptrade».

Υπενθυμίζεται ότι το θέμα είχε συζητηθεί πρόσφατα σε συνάντηση του Αμερικανού πρέσβη και του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη. Μετά τη συνάντηση, η ΕΕΕ σε ανακοίνωσή της ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι δύο πλευρές επανέλαβαν τις διαχρονικά στενές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ στον τομέα των θαλασσίων μεταφορών, όπου η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί στρατηγικό εταίρο για τη μεταφορά του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου των ΗΠΑ, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες.

Επίσης, επαναβεβαίωσαν τη δεδηλωμένη αμοιβαία επιθυμία για διατήρηση των σχέσεων αυτών και σφυρηλάτηση ακόμη δυνατότερων. Επίσης ο κ. Βενιάμης σημείωσε εμφατικά ότι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών είναι προσηλωμένη στην τήρηση των περιοριστικών μέτρων των ΗΠΑ και θα συνεχίσει να συνιστά στα μέλη της να απέχουν από επιχειρηματικές δραστηριότητες με τη Βενεζουέλα έως ότου υπάρξει αλλαγή των συνθηκών.

Από την πλευρά του ο κ. Πάιατ, αφού τόνισε ότι οι ΗΠΑ είναι αποφασισμένες να εφαρμόσουν αυστηρά τις οδηγίες τους σχετικά με τη Βενεζουέλα, προανήγγειλε την αίσια έκβαση των υποθέσεων των ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς όλες είχαν προχωρήσει σε δηλώσεις για παύση κάθε εμπορικής δραστηριότητας με τη Βενεζουέλα.

Από τη μαύρη λίστα των αμερικανικών αρχών βγήκαν τα παρακάτω πλοία και εταιρείες:

* Το μεταφορικής ικανότητας 300.000-dwt Voyager I (κατασκευής 2003) της πλοιοκτήτριας εταιρείας Sanibel Shiptrade, το οποίο διαχειρίζεται η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα.

* Το μεταφορικής ικανότητας 306.500-dwt Seahero (κατασκευής 2006) της πλοιοκτήτριας Adamant Maritime, το οποίο διαχειρίζεται η Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου.

* Το Euroforce, της πλοιοκτήτριας εταιρείας Romina Maritime με έδρα τον Πειραιά. Διαχειρίστρια του πλοίου είναι η Eurotankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση.

* To Delos Voyager και η πλοιοκτήτρια εταιρεία Delos Voyager Shipping, με διαχειρίστρια την Columbia Shipmanagement.

Επισημαίνεται ότι οι κυρώσεις στο μεταφορικής ικανότητας 106.361-dwt δεξαμενόπλοιο Euroforce (κατασκευής 2002), και στο μεταφορικής ικανότητας 105.850-dwt Delos Voyager (κατασκευής 2003) καθώς και στις πλοιοκτήτριες εταιρείες των δύο πλοίων επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ στις 19 Ιουνίου, καθώς μετέφεραν πετρέλαιο της Βενεζουέλας στην Κίνα κατά τους πρώτους μήνες του 2020.

Επίσης, την ίδια ημέρα είχαν αρθεί οι κυρώσεις δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων που είχαν μπει στη λίστα στις 2 Ιουνίου, μαζί με τα πλοία Voyager I και Seahero. Πρόκειται για το μεταφορικής ικανότητας 105.500- dwt Athens Voyager (κατασκευής 2007), της Afranav Maritime με διαχειρίστρια εταιρεία την Chemnav Navigation συμφερόντων του Παύλου Κορώνη, και το μεταφορικής ικανότητας 150.000-dwt Chios I (κατασκευής 2017), με πλοιοκτήτρια την Seacomber, το οποίο διαχειρίζεται η Dynacom Tankers Management του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.