Skip to main content

Αναστολή της αύξησης τιμών από τον ΟΛΘ ζητά η ΔΝΕ

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Ζήτημα για την τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης θέτει, σύμφωνα με πληροφορίες, η Διεθνής Ναυτική Ένωση με επιστολή της προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη. Η ΔΝΕ, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι οι αυξήσεις στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έχουν φτάσει αθροιστικά στο 40% από την ιδιωτικοποίησή του και μετά, και ζητά αναστολή της τελευταίας αύξησης που θα ισχύσει από την 1η Ιουνίου 2021.Η ΔΝΕ, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει σταθερότητα στην τιμολογιακή πολιτική του λιμανιού και ζητά από τον ΟΛΘ να εφαρμόσει τα νέα τιμολόγια από τοn νέο χρόνο, αφού οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν μπορούν να μετακυλήσουν τώρα το επιπλέον κόστος στους πελάτες τους, αφού δεσμεύονται με συμβόλαια.

Μάλιστα, η Διεθνής Ναυτική Ένωση αναφέρει ότι έχει ήδη αποστείλει σειρά επιστολών μέχρι τα τέλη Απριλίου προς τον ΟΛΘ για διαβούλευση, χωρίς ωστόσο να λάβει απάντηση. Επισημαίνει επίσης ότι στο λιμάνι του Πειραιά η ΣΕΠ Α.Ε., η εταιρεία που διαχειρίζεται τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, δεν έχει προβεί σε αυξήσεις από το 2018 και μετά, με ισχύ τετραετίας. Αύξηση που προήλθε ύστερα από διαβούλευση με τους χρήστες. 

Πριν από 13 μήνες

Προσθέτει, δε, ότι στον αντίποδα η τελευταία αύξηση που έκανε ο ΟΛΘ ήταν μόλις πριν από 13 μήνες, ενώ παράλληλα δεν έχουν ολοκληρωθεί και οι επενδύσεις στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης που θα αποφέρουν βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών αλλά και αύξηση της παραγωγικότητας. Η Διεθνής Ναυτική Ένωση παράλληλα ζητά συνάντηση με τον κ. υπουργό προκειμένου να συζητηθούν, εκτός από το θέμα των αυξήσεων στον ΟΛΘ, και μια σειρά θεμάτων, όπως είναι η νομοθεσία για την ευθύνη του ναυτικού πράκτορα.   

Οι εξελίξεις στα λιμάνια

Το αίτημα της ΔΝΕ έρχεται σε μια περίοδο που οι εξελίξεις στη λιμενική βιομηχανία στη χώρα μας τρέχουν με μεγάλες ταχύτητες. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ, που αναμένει, λένε οι πληροφορίες, τη νέα του διοίκηση τρέχει μια σειρά από διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, προκειμένου να αναπτυχθεί πλήρως ο κλάδος στη χώρα μας. Επίσης στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας οι προετοιμασίες είναι πυρετώδεις. 

Το 16% του ΟΛΠ

Στον Πειραιά, το πρώτο λιμάνι που ιδιωτικοποιήθηκε και βρίσκεται στον έλεγχο της Cosco (51% των μετοχών), έχουν ξεκινήσει οι διαπραγματεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ και την κυβέρνηση για το υπόλοιπο 16% των μετοχών που προβλέπεται να λάβει η Cosco μέχρι τον Αύγουστο. Ωστόσο η προϋπόθεση που έχει τεθεί να πάρει τις μετοχές, να έχει ολοκληρώσει δηλαδή μια σειρά επενδύσεων, δεν έχει επιτευχθεί. Ωστόσο η κινεζική πλευρά υποστηρίζει ότι δεν ευθύνεται για τις καθυστερήσεις και έχει προτείνει στην ελληνική πλευρά να πάρει το 16% τον Αύγουστο, αναλαμβάνοντας μια σειρά από εγγυήσεις. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον οι συναντήσεις γίνονται σε καθημερινή βάση και η Cosco έχει προτείνει ένα μοντέλο με βάση τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η κοινοπραξία που ελέγχει το λιμάνι και την πλειοψηφία της σήμερα, ο όμιλος επιχειρήσεων Σαββίδη πήρε το 67% των μετοχών, από την πρώτη στιγμή έχει αναλάβει να προχωρήσει σε μια σειρά επενδύσεων. Η μεγαλύτερη από αυτές τις επενδύσεις είναι η επέκταση του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΘ. 

Ο ΟΛΘ έχει δεχθεί πέντε δεσμευτικές προσφορές για το έργο προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγοντας τον δρόμο για μια πολυαναμενόμενη παρέμβαση, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τον ρόλο του διεθνώς. Η επέκταση της 6ης προβλήτας θα επιτρέψει τον υπερδιπλασιασμό της τρέχουσας δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο 1,2 εκατ. TEUs και θα ανοίξει τον δρόμο ώστε να προσεγγίζουν το λιμάνι και μεγαλύτερα πλοία, τύπου New Panamax, τοποθετώντας τον ΟΛΘ στον χάρτη των κύριων γραμμών.