Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Έσπασε το φράγμα των 3 δισ. δολ. στον τζίρο ο ιταλικός όμιλος Grimaldi, σύμφωνα με το ετήσιο δελτίο. Παράλληλα, όλες ο εταιρείες του ομίλου είναι κερδοφόρες εκτός της ACL και των Μινωικών Γραμμών. Οι Μινωικές Γραμμές έγραψαν το 2018, μια ζημία ύψους 5,7 εκατ. ευρώ, η οποία, όπως εξηγούν στη «Ν» κύκλοι της ηρακλειώτικης εταιρείας, προέρχεται κυρίως από τα αποτελέσματα της θυγατρικής της Minoan Italia. Παράλληλα οι Μινωικές Γραμμές έχουν θετικά EBITDA ύψους 8,5 εκατ. ευρώ και έσοδα ύψους 94,1 εκατ. ευρώ.
Οι ίδιοι κύκλοι απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «Ν» ειδικά για τα αποτελέσματα της γραμμή των Χανίων, όπου εισήλθε πέρυσι η εταιρεία σχολίασαν ότι οι Μινωικές Γραμμές επενδύουν στη συγκεκριμένη γραμμή εν γνώσει τους ότι αρχικά το αποτέλεσμα θα ήταν αρνητικό.
Πάντως, οι ζημιές των Μινωικών και της ACL δεν εμπόδισαν τον ιταλικό όμιλο να καταγράψει κέρδη ύψους 212 εκατ. ευρώ, ωστόσο, όπως σημειώνεται, το κόστος των καυσίμων φρέναρε έως έναν βαθμό τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου.
Αναλυτικότερα, το 2018 ο όμιλος Grimaldi κατέγραψε συνολικά έσοδα ύψους 3,044 δισ. ευρώ, από 2,922 δισ. ευρώ που είχαν καταγραφεί το 2017, ενώ τα κέρδη ανήλθαν σε 212 εκατ. έναντι 298.3 εκατ. ευρώ το 2017.
Η πτώση των καθαρών κερδών, εκτός από την αύξηση των αποσβέσεων, οφείλεται επίσης στη μείωση του λειτουργικού περιθωρίου, που επηρεάζεται κυρίως από το υψηλό κόστος των καυσίμων αναφέρεται στην ετήσια έκθεση, σύμφωνα με το ιταλικό ναυτιλιακό πρακτορείο ship2shore.
Τα EBITDA υποχώρησαν κατά 11,6% και ανήλθαν στα 537,1 εκατομμύρια ευρώ. Την 31η Δεκεμβρίου 2018 ο στόλος της εταιρείας περιλάμβανε πάνω από 130 πλοία, 116 από τα οποία είναι ιδιόκτητα, με μέσο όρο ηλικίας 13 ετών. Ο όμιλος αποτελείται από έξι ναυτιλιακές εταιρείες.
Έτσι η Grimaldi Deep Sea κατέγραψε έσοδα ύψους 675 εκατ. ευρώ, 114,5 εκατ. Ebitda και 55,2 εκατ. κέρδη. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στο διά θαλάσσης εμπόριο στον Ατλαντικό Ωκεανό συνδέοντας τη Βόρειο Ευρώπη με τη Δυτική Αφρική, και τη Νότιο Αμερική με Ro/Ro-Multipurpose Container Carriers και Pure Car-Truck Carriers (PCTC).
Η Grimaldi Euromed που δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο Θάλασσα με ro-ro αλλά και επιβατηγά οχηματαγωγά κατάγραψε έσοδα ύψους 1,4 δισ. ευρώ, 142 εκατ. EBITDA και 65 εκατ. κέρδη. Η Finnlines που δραστηριοποιείται στη Βαλτική Θάλασσα με επιβατηγά πλοία και ro-ro κατέγραψε το 2018 αύξηση κερδών κατά 12,5 εκατ. ευρώ στα 95,1 εκατ. ευρώ και έσοδα αυξημένα κατά 9,9% στα 589,4 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA ανήλθαν στα 166,3 εκατ. ευρώ.
Επίσης τα έσοδα της εταιρείας Malta Motorways of the Seas ανήλθαν στα 32,2 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 11,8 εκατ. ευρώ και τα κέρδη στα 2,8 εκατ. ευρώ. Όπως σημειώνει το Ship2Shore, η διοίκηση του Ομίλου Grimaldi δηλώνει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2019 τα αποτελέσματα είναι καλύτερα από τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου από το 2018.
Οι ζημιές της ACL ξεπερνούν τα 17,7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα EBITDA της εταιρείας είναι θετικά και ανέρχονται στα 18,6 εκατ. ευρώ και ο τζίρος της στα 325,4 εκατ. ευρώ.
Εγκατέστησε scrubbers
Οι Μινωικές Γραμμές με ανακοίνωσή τους κάνουν γνωστό ότι ολοκληρώθηκε πλήρως η διαδικασία εγκατάστασης συσκευών καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) και από την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019 θα συνδέουν καθημερινά το Ηράκλειο, τα Χανιά και τον Πειραιά με απευθείας δρομολόγια. Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, οι Μινωικές Γραμμές είναι η πρώτη εταιρεία στον χώρο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας που τα πλοία της έχουν εναρμονιστεί πλήρως από το α’ εξάμηνο 2019 με τις απαιτήσεις των διεθνών περιβαλλοντικών κανονισμών, που τίθενται σε ισχύ από 01/01/2020, φροντίζοντας έγκαιρα την ολοκλήρωση εγκατάστασης της «πράσινης» τεχνολογίας καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers).