Skip to main content

Ρεκόρ του δείκτη χύδην φορτίου από την εκτίναξη ναυλώσεων στα capes

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Νέα εκτίναξη των ναυλώσεων στα πλοία capes έστειλε τον δείκτη Baltic Capesize να καταγράψει μόνο χθες άνοδο κατά 32,41% στις 2.455 μονάδες από 1.854 μονάδες προχθές.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes έφτασε στα 19.036 δολάρια, αυξημένος κατά 4.250 δολ. σε σύγκριση με μια ημέρα πριν, σαν αποτέλεσμα της αύξησης της ζήτησης για πλοία capesize.

Η ημερήσια άνοδο του BCI σε επίπεδο ρεκόρ οδήγησε ψηλότερα και τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου στις 1.246 μονάδες από 1.054 μονάδες μια ημέρα πριν καταγράφοντας μια άνοδο κατά 18,21%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την 1η Ιουνίου ο BDI ήταν στις 520 μονάδες και ο δείκτης των capes, ο BCI, στις 82 μονάδες και ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes στα 3.648 δολ. Μέσα σε 15 ημέρες ο BDI κέρδισε 139,6% και ο BCI 2.893%, ενώ ο μέσος ημερήσιος ναύλος των capes ανέβηκε κατά 448,9%. Και τα μικρότερα μεγέθη είχαν μια ανοδική αλλά πιο συγκρατημένη πορεία. Για παράδειγμα, ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα panamaxes από 6.991 δολ. την 1η Ιουνίου ανέβηκε στα 9.170 δολ. χθες (άνοδος 31,16%).

Η ανοδική κίνηση του BDI των τελευταίων εβδομάδων αντικατοπτρίζει την πεποίθηση ότι η αγορά πρόκειται να ανακτήσει μέρος του χαμένου εδάφους της, αναφέρει σε μία ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Η άνοδος στους ναύλους των capes ήταν η κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από τη σημαντική άνοδο της ναυλαγοράς, ενώ το βελτιωμένο κλίμα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αντανακλάται και στις επιδόσεις των υπόλοιπων μεγανθών πλοίων (panamax, supramax κ.λπ.). Η αλλαγή τάσης ήταν επίσης εμφανής στο μέτωπο των χρονοναυλώσεων περιόδου όπου εμφανίστηκε ένας πολύ υγιής αριθμός ναυλώσεων ειδικά στην κατηγορία των Panamax, και όλοι περιμένουν τώρα να δουν αν αυτή η ανοδική δυναμική θα παραταθεί κατά τη διάρκεια του δεύτερου εξαμήνου του 2020, προστίθεται στην ανάλυση της Intermodal.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική