Skip to main content

Αγορές πλοίων 90 εκατ. δολ. υλοποίησε ο όμιλος Βαφειά

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Πάνω από 90 εκατ. δολ. επένδυσε ο Έλληνας εφοπλιστής Νίκος Βαφειάς για την απόκτηση πλοίων διαφόρων κατηγοριών από τη second hand αγορά. Η οικογένεια Βαφειά δραστηριοποιείται τόσο στο χύδην ξηρό φορτίο όσο και στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers). Στον συγκεκριμένο κλάδο έχει παρουσία κυρίως μέσω της εισηγμένης στον Nasdaq StealthGas, η οποία ανήκει στον Χάρη Βαφειά, γιο του Νίκου Βαφειά.

Τις τελευταίες ημέρες ο όμιλος Βαφειά, μέσω ιδιωτικών εταιρειών του Νίκου Βαφειά, απέκτησε τέσσερα πλοία. Η αρχή έγινε με ένα bulker capesize, ακολούθησαν δύο LPG Carriers, ενώ πρόσφατα έγινε γνωστό ότι απέκτησε και ένα τάνκερ aframax από πλειστηριασμό. Ειδικότερα, ο κ. Βαφειάς αγόρασε ένα capesize από Έλληνα εφοπλιστή, το μεταφορικής ικανότητας 176.000 dwt «Maritime Power» που ναυπηγήθηκε το 2005 στα Hitachi. Το τίμημα σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους ανήλθε στα 13 εκατ. δολ. Η αγορά έρχεται σε μία περίοδο που οι τιμές των capes αναμένεται να κινηθούν ανοδικά, καθώς ξεπερνιέται σταδιακά το σοκ που προκλήθηκε στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου από το κλείσιμο του φράγματος της Vale στη Βραζιλία και είχε βάλει τη second hand αγορά των πλοίων αυτών στον πάγο.

Ορισμένοι εκτιμούν ότι η κίνηση αυτή του κ. Βαφειά είναι καθαρά επενδυτική. Και το 2016, όταν η αγορά ήταν στο κάτω σημείο του κύκλου, ο Έλληνας εφοπλιστής είχε αποκτήσει δύο capesize πλοία τα οποία πούλησε λίγους μήνες αργότερα κερδίζοντας μία απόδοση 40%. Εκτός από το capes ο κ. Βαφειάς αγόρασε δύο LPG Carriers.  Το ένα φέρεται ότι είναι το «Viking River» μεταφορικής ικανότητας 38.400 κυβικών μέτρων από γιαπωνέζικη ναυτιλιακή, το οποίο είχε «κτισθεί» στην Daewoo το 2007. Το άλλο είναι ένα υπό ναυπήγηση (resale) LPG Carrier, μεταφορικής ικανότητας 11.000 κυβικών μέτρων, που «χτίζεται» στην Ιαπωνία και αναμένεται να παραδοθεί το 2021. Το second hand LPG Carrier αποκτήθηκε αντί 21 εκατ. δολ. και το υπό ναυπήγηση αντί 30 εκατ. δολ. 

Το επόμενο «χτύπημα» για τον Νίκο Βαφειά ήταν στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Πρόκειται για ένα aframax, το «Brightoil Lion», μεταφορικής ικανότητας 107.000 dwt και έτους ναυπήγησης 2010, το οποίο ανήκε στη Brightoil Petroleum. Το πλοίο βγήκε σε δημοπρασία στη Σιγκαπούρη και πηγές αναφέρουν ότι ο κ. Βαφειάς το απέκτησε έναντι 26 εκατ. δολ. Ο όμιλος Βαφειά ελέγχει έναν στόλο από 11 aframaxes, τα οποία απέκτησε ως νεότευκτα, ενώ συνολικά κατέχει 83 πλοία.