Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Η νομοθεσία επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου σε περιοχή χαρακτηρισμένη ως ναυπηγοεπισκευή, ανεξάρτητα από τον βαθμό όχλησης. Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξε το Ε’ τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, με αποτέλεσμα η απορριπτική απόφαση της Περιφέρειας Αττικής στο αίτημα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά για έκδοση άδειας ναυπηγείου να επιστρέψει στη διοίκηση για επανεξέταση.
Ωστόσο, η υπόθεση δεν αναμένεται να τελειώσει εδώ αφού ούτε ο ΟΛΠ, σύμφωνα με πηγές της διοίκησης, δεν αναμένεται να κάνει πίσω και να αποσύρει το αίτημά του, αλλά ούτε και οι φορείς της ναυπηγοεπισκευής, οι οποίοι σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν στη «Ν» θα «κυνηγήσουν» την υπόθεση, υποστηρίζοντας ότι η ίδρυση ναυπηγείου δεν προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του ΟΛΠ (Cosco).
Άλλωστε και το τμήμα του ΣτΕ στην απόφασή του αναφέρει ότι είναι αναρμόδιο, στην παρούσα φάση, να κρίνει το ζήτημα της σύμβασης παραχώρησης που έθεσαν εκπρόσωποι του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Σημειώνεται επίσης ότι και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης έχει υποστηρίξει ότι δεν θα γίνει ναυπηγείο στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Η απόφαση του Ε’ τμήματος του ΣτΕ, που έχει στη διάθεσή της η «Ν», αναλύεται σε 20 σημεία και καταλήγει επισημαίνοντας: «Ακυρώνει, κατά το σκεπτικό, την απόφαση 87180/1177/Φ.31/ 17.8.2018 της Επιτροπής Εξέτασης Ενδικοφανών Προσφυγών του άρθρου 31 του ν. 3982/2011 (Α’ 143) και αναπέμπει την υπόθεση στη διοίκηση».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική