Από την έντυπη έκδοση
Η επένδυση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης παρουσιάζει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους Ρωσικούς Σιδηροδρόμους εάν συνδυαστεί με τη συμμετοχή τους στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Rosco, τόνισε χθες από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας, Μαξίμ Σόκολοφ.
Στο περιθώριο της συνάντησης που είχε με τον Έλληνα υφυπουργό Εξωτερικών, Δημήτρη Μάρδα, στο πλαίσιο της Ενδιάμεσης Συνόδου της Μικτής Διυπουργικής Επιτροπής Ρωσίας – Ελλάδας, της οποίας οι δύο υπουργοί είναι συμπρόεδροι, ο κ. Σόκολοφ τόνισε ότι η εταιρεία Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, που έχει καταθέσει το αρχικό ενδιαφέρον της για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προχωράει αυτόν τον καιρό στην εκτίμηση της αποτελεσματικότητας της επένδυσης εν όψει της επόμενης φάσης του διαγωνισμού.
Σε ό,τι αφορά τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, ανέφερε πως η ρωσική πλευρά περιμένει να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα και τότε θα δηλώσει αν ενδιαφέρεται ή όχι και για αυτήν την αποκρατικοποίηση, επιβεβαιώνοντας ότι οι Ρώσοι επιδιώκουν ένα συνολικό deal για σιδηρόδρομο και λιμάνι, επειδή, όπως είπε, πρόκειται για ένα πακέτο εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ο κ. Σόκολοφ, πάντως, επισκέφθηκε χθες τον ΟΛΘ και ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του από τη διοίκηση του Οργανισμού, η οποία λίγο νωρίτερα του είχε παρουσιάσει αναλυτικά τις προοπτικές του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, παρόντος μάλιστα και του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος βρέθηκε χθες στην πόλη.
Αναφορικά με την τουριστική ροή από τη Ρωσία προς την Ελλάδα, που παρουσίασε μείωση τη διετία 2014-2015, ο Ρώσος υπουργός, επικαλούμενος τα στατιστικά στοιχεία της χώρας του, επισήμανε ότι οι κρατήσεις είναι αυξημένες και παρατηρείται αποκατάσταση του ρωσικού τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας.
Σχετικά τις ελληνο-ρωσικές εμπορικές σχέσεις, ο κ. Σόκολοφ ανέφερε ότι η αξία τους μειώθηκε τόσο εξαιτίας των κυρώσεων μεταξύ Ε.Ε. – Ρωσίας όσο και λόγω των μειώσεων στις διεθνείς τιμές των ενεργειακών προϊόντων.
Ωστόσο, έσπευσε να σημειώσει ότι ο φυσικός όγκος των συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών δεν έχει μειωθεί, αντίθετα, μάλιστα, σε ορισμένους κλάδους καταγράφεται αύξηση.
Όπως ανέφερε, οι Ομάδες Εργασίας στο πλαίσιο της Μικτής Διυπουργικής δουλεύουν εντατικά στα αντικείμενα της ενέργειας, των αγροτικών προϊόντων – τροφίμων και του τουρισμού.
Ενδιαφέρον για εργοστάσιο υδροπλάνων
Στο μεταξύ, το ενδιαφέρον Ρώσων επενδυτών για τη λειτουργία εργοστασίου παραγωγής υδροπλάνων στην Καλαμάτα, αποκάλυψε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Μάρδας, με δηλώσεις του στο «Πρακτορείο 104,9 FM».
«Ως αίτημα ήρθε προς συζήτηση, και αρκετά προωθημένο μπορώ να πω, για να γίνει στην Καλαμάτα ένα εργοστάσιο παραγωγής υδροπλάνων, το οποίο θα έχει μια εντελώς εξωστρεφή ιδιότητα και θα συνδυάζει τεχνολογίες, δυτική και ανατολική» τόνισε ο υφυπουργός, προσθέτοντας ότι πρόκειται για μια πάρα πολύ καλή πρόταση και η κυβέρνηση εξετάζει με ποιο τρόπο θα υλοποιηθεί.
Επίσης, ο κ. Μάρδας έκανε λόγο για «δεδομένο επενδυτικό ενδιαφέρον» των Ρώσων στον τομέα των υποδομών (αέριο, μεταφορές, λιμάνια), αλλά -όπως είπε- ιδιαίτερα σημαντικές για την Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή και οι επενδύσεις κυρίως στους τομείς των υπηρεσιών και της βιομηχανίας, όπως το εργοστάσιο παραγωγής υδροπλάνων στην Καλαμάτα.