Skip to main content

Τι απώλειες έγραψαν από τα κοντέινερ τα ευρωπαϊκά λιμάνια λόγω κορονοϊού

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Απώλειες μετρά η ευρωπαϊκή λιμενική βιομηχανία, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού. Σύμφωνα με το porteconomics.eu, μπορεί ο Covid-19 να εκδηλώθηκε στην Κίνα τον Δεκέμβριο του 2019, ωστόσο τα ευρωπαϊκά λιμάνια ήρθαν αντιμέτωπα με τις επιπτώσεις που είχε η πανδημία στη μεταφορική αλυσίδα μόλις τον Μάρτιο του 2020, ενώ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, τα αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του έτους θα είναι ακόμα χειρότερα σε ό,τι αφορά τη διακίνηση των containers. Άλλωστε η αγορά των containerships μαζί με τα κρουαζιερόπλοια έχουν αντιμετωπίσει μέχρι τώρα τις μεγαλύτερες πιέσεις, έχοντας τα μεγαλύτερα ποσοστά lay up ή και blank sailing.

Ανά λιμάνι

Το κορυφαίο λιμάνι στη διακίνηση containers στην Ευρώπη, το Ρότερνταμ, μετρά απώλειες 4,7% το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της γηραιάς ηπείρου, το Αμβούργο, έχασε το α’ τρίμηνο του 2020 το 6,6% του διακινούμενου φορτίου. Ο Πειραιάς, που τα τελευταία χρόνια ανεβαίνει με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου, για πρώτη φορά από την στιγμή που ανέλαβε η Cosco τα ηνία καταγράφει απώλειες (2,4%). Απώλειες μετρά και η Βαλένθια, που είναι το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης στη διακίνηση «κουτιών», όπως και τα περισσότερα από τα μεγάλα λιμάνια. Εξαίρεση αποτελούν μόνο το λιμάνι της Αμβέρσας (δεύτερο στην Ευρώπη) που κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 9,5%, η Αλγέρικα με 6,6%, το Gioia Taouro με 52,5% πάνω, ενώ οριακά θετικά κινήθηκε και το λιμάνι της Γένοβας (0,3%).

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική