Skip to main content

Τι ωθεί φέτος την κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

H επανένταξη των τουρκικών λιμανιών στα δρομολόγια των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, η αύξηση της συνολικής διαθεσιμότητας κλινών, αλλά και η επιστροφή της Disney Cruise Line είναι τρεις από τους παράγοντες που ενισχύουν την ανάπτυξη του κλάδου στην Ανατολική Μεσόγειο. Σε ό,τι αφορά ειδικότερα τις προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια, για τη φετινή σεζόν αναμένεται αύξηση 7,5%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ). 

Όπως σημειώνει η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου, CLIAQ: «Τα οικονομικά οφέλη της βιομηχανίας είναι τεράστια. Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η Ελλάδα δέχτηκε το 2017 πάνω από 4 εκατομμύρια επιβατοεπισκέψεις κρουαζιέρας που απέφεραν περίπου μισό δισ. έσοδα στη χώρα. Οι καταναλώσεις των επιβατών κρουαζιέρας σταθερά αυξάνουν και, σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, έχουν φτάσει τα 65 ευρώ ανά επιβάτη σε κάθε τράνζιτ λιμάνι και τα διπλάσια, 139 ευρώ, σε κάθε λιμάνι επιβίβασης».

«Posidonia Sea Tourism Forum»

Ο διευθύνων σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Θεόδωρος Βώκος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου δύο εβδομάδες πριν ανοίξει τις πύλες του το «Posidonia Sea Tourism Forum 2019», ανέφερε: «Η ενίσχυση της θέσης της Ελλάδας ως προορισμού κρουαζιέρας παγκόσμιου κύρους είναι ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν από τους τουλάχιστον πενήντα ειδικούς της παγκόσμιας βιομηχανίας, οι οποίοι θα ανταλλάξουν απόψεις για πληθώρα θεμάτων, όπως οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις ελληνικών λιμανιών και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η σταδιακή επιστροφή της γεωπολιτικής σταθερότητας στην περιοχή».

Επίσης, στη διάρκεια του Φόρουμ θα τεθούν επί τάπητος οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, οι συνεργασίες μεταξύ πλοίων, λιμανιών και προορισμών προς όφελος του αειφόρου τουρισμού, η δυνατότητα της περιοχής να προσφέρει προϊόντα κρουαζιέρας όλο τον χρόνο και ο συνολικός αντίκτυπος από την εντυπωσιακή αύξηση μεγέθους των κρουαζιερόπλοιων.  

Στο διήμερο Φόρουμ, που θα πραγματοποιηθεί στις 28-29 Μαΐου στο Συνεδριακό Κέντρο του ξενοδοχείου Domotel Kastri, εκπρόσωποι από τις MSC Cruises, Carnival Group, Royal Caribbean Cruises, Holland America Group, Silversea Cruises, Disney Cruise Line, Fred Olsen Cruise Line και Celestyal Cruises θα παρουσιάσουν τα σχέδιά τους και θα συναντηθούν με εκπροσώπους περιφερειακών λιμανιών και προορισμών.

Ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού

O γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Λαμπρίδης, μεταφέροντας το μήνυμα του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Φώτη Κουβέλη, δήλωσε: «Για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής αποτελεί  πάγια θέση ότι ο θαλάσσιος τουρισμός πρέπει να αναπτύσσεται στο πλαίσιο του νόμου, της προστασίας της ναυτικής εργασίας και φυσικά του θαλάσσιου πλούτου και περιβάλλοντος».

Ο γενικός γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του υπουργείου Τουρισμού, Γεώργιος Τζιάλλας, δήλωσε: «Ο θαλάσσιος τουρισμός αποτέλεσε στρατηγική μας επιλογή και ο αναπτυξιακός μας σχεδιασμός για τα επόμενα χρόνια στοχεύει στη βελτίωση και ενίσχυση των υποδομών σε μαρίνες, στην κρουαζιέρα και στο home-porting». Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Αλεξανδράτος εστίασε στη δυναμική που μπορεί να δώσει ο θαλάσσιος τουρισμός στην τοπική οικονομία, υπογραμμίζοντας ότι για κάθε ευρώ που δαπανάται σε μια μαρίνα, περισσότερα από δύο ευρώ καταλήγουν σε επιχειρήσεις εκτός μαρίνας. 

Στόχος το full year operation

Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες, σημείωσε: «Ο στόχος μας τώρα είναι η επέκταση της περιόδου που ήδη έχει αρχίσει με σκοπό να φτάσουμε το full year operation. Για να το καταφέρουμε όμως αυτό χρειάζεται η βοήθεια λιμένων και κράτους, ώστε όχι μόνο να βελτιωθούν οι υποδομές για ασφαλείς προσεγγίσεις, αλλά να υπάρξει και μία ανταγωνιστική πολιτική σε κόστος και υπηρεσίες. Το Cruise & Stay πρόγραμμα, αλλά και το Short Cruising σε διάφορες περιοχές με πιθανούς λιμένες εκκίνησης εκτός του Πειραιά, την Κέρκυρα, τη Ρόδο, το Ηράκλειο και ίσως την Αλεξανδρούπολη ή Καβάλα θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση».