Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Δυναμικό «παρών» στη νέα ναυτιλιακή αγορά που δημιουργεί η διπλωματική προσέγγιση Ηνωμένων Πολιτειών και Κούβας δίνει ο ελληνικός εφοπλισμός.
Δύο από τους πιο γνωστούς εκπροσώπους του στην επιβατηγό ναυτιλία, ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος και ο όμιλος Λούη, στοχεύουν στην αξιοποίηση των επιχειρηματικών ευκαιριών που παρουσιάζονται στη συγκεκριμένη περιοχή, μετά τη διπλωματική αναγνώριση της Κούβας από τις ΗΠΑ.
Ο όμιλος Λούη ήταν ο πρώτος που ξεκίνησε πέρυσι επταήμερες κρουαζιέρες με βάση κουβανικά λιμάνια, ενώ ο Αλέξανδρος Παναγόπουλος με την εταιρεία του, τη United Caribbean Lines, έλαβε άδεια από την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών για την έναρξη δρομολογίων με επιβατηγό πλοίο μεταξύ ΗΠΑ και Κούβας.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση των ΗΠΑ εξέδωσε την Τρίτη 5 Μαΐου τις πρώτες άδειες για την έναρξη δρομολογίων με επιβατηγά πλοία που θα συνδέουν τις ακτές των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κούβας, μετά από ένα «διάλλειμα» 50 και πλέον ετών.
Σύμφωνα με τα διεθνή πρακτορεία, άδεια έλαβαν οι ναυτιλιακές εταιρείες Havana Ferry Partners, Baja Ferries, United Caribbean Lines Florida και Airline Brokers Co. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι προτού ξεκινήσουν τα δρομολόγια, ανάλογες άδειες πρέπει να εκδώσει και η Κούβα. Μεταξύ των αδειοδοτούμενων εταιρειών είναι, όπως προαναφέρθηκε, και η United Caribbean Lines, η οποία, όπως έχει γράψει ήδη η «Ν», αποτελεί δημιούργημα του Αλέξανδρου Παναγόπουλου (κατέχει τις θέσεις του Chairman και CEO), γιου του Περικλή Παναγόπουλου και εκ των ιδρυτών της Superfast Ferries και του Ομίλου Attica στη χώρα μας. Στην εταιρεία συμμετέχει και ο Bruce Nierenberg, ο οποίος έχει σημαντική εμπειρία στη βιομηχανία κρουαζιέρας και θα κατέχει τη θέση του προέδρου στην εταιρεία.
Η «Ν» επικοινώνησε με τον Αλέξανδρο Παναγόπουλο, ο οποίος επιβεβαίωσε το γεγονός και εξέφρασε την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα. Η εταιρεία εξέδωσε και επίσημη ανακοίνωση, στην οποία επισημαίνεται ότι έλαβε άδεια για τη δρομολόγηση επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων μεταξύ ΗΠΑ και Κούβας από το υπουργείο Οικονομικών των Ηνωμένων Πολιτειών.
«Αισθάνομαι ενθουσιασμένος», δήλωσε ο κ. Παναγόπουλος, «που η United Caribbean Lines πρόκειται να συμμετάσχει σε αυτό το ιστορικό γεγονός. Εχουμε την τιμή να έχουμε επιλεγεί από την κυβέρνηση των ΗΠΑ και να έχουμε το προνόμιο να είμαστε μεταξύ των πρώτων που θα εξυπηρετήσουμε την επανένωση μεταξύ Κούβας και ΗΠΑ με μία υπηρεσία που θα φέρει μόνο ευημερία στην Κούβα, τη Φλόριντα και όλη την περιοχή. Η United Caribbean Lines έχει ως στόχο να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και να γίνει η πρώτη επιλογή μεταξύ των επιβατών και των μεταφορικών εταιρειών. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε πάντα περισσότερα από ό, τι υποσχόμαστε».
Ο κ. Nierenberg πρόσθεσε ότι στα σχέδια της United Caribbean Lines είναι τα πλοία να εξυπηρετούν τα κύρια λιμάνια της Φλόριντα, όπως είναι το Μαϊάμι, η Τάμπα κ.ά. Τα ταξίδια μεταξύ Κούβας και Φλόριντα θα είναι ολονύκτια, με σύγχρονα πλοία διεθνών προδιαγραφών. Οπως αναφέρει η εταιρεία στην ιστοσελίδα της, τα σχέδιά της προβλέπουν αναχώρηση από τη Φλόριντα στις 6 το απόγευμα και άφιξη στην Αβάνα στις 7 το άλλο πρωί. Αντίστοιχα τα πλοία θα αναχωρούν από την Αβάνα στις έξι το απόγευμα και θα φθάνουν στη Φλόριντα στις 7 το άλλο πρωί. Τα οριστικά δρομολόγια θα ανακοινωθούν με την έκδοση των σχετικών αδειών από τις κουβανικές αρχές.
Τα τελευταία χρόνια ο κ. Παναγόπουλος δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία μέσω της ναυτιλιακής εταιρείας Arista Shipping. Ωστόσο, δεν είχε ξεχάσει καθόλου τον χώρο από όπου ξεκίνησε, την επιβατηγό ναυτιλία. Το ενδιαφέρον του κ. Παναγόπουλου για τη συγκεκριμένη περιοχή είχε αρχίσει από το 1998, όταν ήταν στην Attica Group, μητρική της Superfast Ferries, και τότε επί προεδρίας Κλίντον είχε φανεί ότι μπορούσαν να βελτιωθούν οι σχέσεις Κούβας και ΗΠΑ.
Ο όμιλος Λούη
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Λούη, σημειώνεται ότι από τον περασμένο Νοέμβριο και μέχρι το τέλος Μαρτίου η εταιρεία έκανε κρουαζιέρες στην Κούβα και την Καραϊβική υπό την εμπορική επωνυμία Cuba Cruises, στηριζόμενη κυρίως σε επιβάτες από Καναδά. Οπως ανέφεραν κύκλοι του ομίλου στη «Ν», από την επόμενη σεζόν το διάστημα που θα δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη αγορά θα είναι από Νοέμβριο μέχρι και Απρίλιο και θα στηρίζεται περισσότερο σε επιβάτες από τις ΗΠΑ.