Από την έντυπη έκδοση
Σε «ελεύθερη πτώση» βρίσκεται η second hand αγορά πλοίων, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Παρά το γεγονός ότι το πρώτο δίμηνο του έτους όλα έδειχναν ότι η αγορά μεταχειρισμένων θα πήγαινε το ίδιο καλά, αν όχι καλύτερα από το 2019, η έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού, αλλά και το κλείσιμο της Κίνας το πρώτο διάστημα έριξαν τις αγοραπωλησίες στο ναδίρ.
Την ίδια στιγμή, εκτιμήσεις στελεχών της ναυτιλίας αναφέρουν στη «Ν» ότι μετά τα κρουαζιερόπλοια και τα πλοία Liner (όπως containerships και ro – ro) που έχουν πληγεί από την πανδημία, είναι πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο να ακολουθήσουν και τα bulk carriers. Όπως επισημαίνουν στη «Ν» στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών η έλλειψη φορτίων στην αγορά είναι έντονη και ο στόλος πολύ μεγάλος, με αποτέλεσμα πολλά πλοία να μένουν χωρίς έργο, ή και να μην έχουν τη δυνατότητα να παραδώσουν τα φορτία τους εξαιτίας των περιορισμών που έχουν επιβληθεί.
Σε περίπτωση που η κατάσταση δεν αλλάξει προς το καλύτερο τους επόμενους έναν με δύο μήνες, είναι εξαιρετικά πιθανό τα bulk carriers να αναζητήσουν αγγυροβόλια για παροπλισμό, σε περιοχές όπως είναι η Ελευσίνα, η Μαλαισία, η Σιγκαπούρη. Στην Ελλάδα, το αγκυροβόλιο της Ελευσίνας θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο, αφού μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 300 με 400 πλοία.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική