Skip to main content

Πάτρα: Απομακρύνεται ο αμίαντος από το βόρειο λιμάνι

Απομακρύνεται ο αμίαντος από το βόρειο λιμάνι της Πάτρας, που βρίσκεται απέναντι από το οικιστικό ιστό της πόλης, ενώ αναμένεται να ξεκινήσουν εργασίες για τη βελτίωση των υποδομών του, με βασικό σκοπό την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων.

Στο πλαίσιο αυτών των εργασιών προβλέπονται και άλλες παρεμβάσεις, όπως λέει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος, Νίκος Κοντοές, ώστε να καταπλέουν και να δένουν με άνεση τα κρουαζιερόπλοια. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο κ. Κοντοές μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να καταπλεύσουν τέσσερα κρουαζιερόπλοια. 

Σχετικά με τη διαδικασία απομάκρυνσης του αμιάντου αναφέρει ότι «σε περίπου ένα μήνα και αν βέβαια δεν υπάρξει κάποια εμπλοκή, θα υπάρχει ανάδοχος για τις εργασίες καθαίρεσης της στέγης του κτιρίου, που είναι κατασκευασμένη από κυματοειδή φύλλα αμιαντοτσιμέντου».

Οι συγκεκριμένες εργασίες θα γίνουν από πιστοποιημένη εταιρεία, η οποία, σύμφωνα με τον Νίκο Κοντοέ, θα διαχειριστεί τα φύλλα αμιαντοτσιμέντου με τον τρόπο που διαχειρίζονται τα συγκεκριμένα απόβλητα, αφού θεωρούνται επικίνδυνα.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια των εργασιών καθαίρεσης της στέγης, θα έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και ο χώρος θα έχει περιφραχθεί.

Η απόφαση για την καθαίρεση της στέγης ελήφθη μετά την κατάρρευση υποστέγου από αμίαντο σε άλλο σημείο του βόρειου λιμανιού, που είχε σημειωθεί στις αρχές Αυγούστου του 2017 και είχε ως αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του ένας μετανάστης.

Έκτος όμως από την απομάκρυνση του αμιάντου, έχουν προγραμματιστεί εργασίες που αποσκοπούν στη βελτίωση υποδομών του βόρειου λιμένα, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας του χώρου και την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών δραστηριοτήτων, δηλαδή την αποθήκευση και την προσωρινή παραμονή των διακινουμένων εμπορευμάτων, ώστε να παρέχονται αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους χρήστες του.

Επίσης, προβλέπεται να τοποθετηθούν 22 ελαστικοί προσκρουστήρες, για την αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας ελλιμενισμού των πλοίων στο κρηπίδωμα.