Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ενισχύει τους δεσμούς του με την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Κατάρ Nakilat ο όμιλος Αγγελικούση. Χθες ο Έλληνας εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης υπέγραψε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nakilat, Abdullah Al Sulaiti, μια ακόμη συμφωνία για τη δημιουργία ενός νέου joint venture (JV). Στο νέο δημιούργημα της στενής συνεργασίας των δύο πλευρών, την Global Shipping, η Nakilat θα έχει το 60% και η Maran Ventures του ομίλου Αγγελικούση το υπόλοιπο 40%. Η νέα εταιρεία θα ελέγχει αρχικά έναν στόλο από τέσσερα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers). Συμπεριλαμβανομένων αυτών των πλοίων η Nakilat αυξάνει το σύνολο του στόλου της σε LNG Carriers στα 74, η μεταφορική ικανότητα των οποίων αντιστοιχεί στο 11,5% του παγκόσμιου στόλου LNG Carriers.
Η συμφωνία αυτή είναι ένα ακόμη βήμα μπροστά για την εταιρεία μας, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nakilat, Abdullah Al Sulaiti και πρόσθεσε ότι με την περαιτέρω επέκταση του στόλου της Nakilat «εξυπηρετούμε τις ανάγκες της αυξημένης ζήτησης διεθνώς για καθαρή ενέργεια».
O κ. Γιάννης Αγγελικούσης από την πλευρά του πρόσθεσε ότι «η Nakilat υπήρξε ένας από τους στρατηγικούς εταίρους μας για πολλά χρόνια και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ενισχύσουμε τη σχέση μας μαζί τους. Μέσω αυτής της νέας επιχείρησης είμαι βέβαιος ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε υπηρεσίες πρώτης κατηγορίας για όλους τους πελάτες μας σε όλο τον κόσμο και προσβλέπουμε σε περαιτέρω συνεργασίες στο μέλλον».
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nakilat εκτιμά ότι αναμένεται σημαντική αύξηση της ζήτησης LNG στο άμεσο μέλλον, γεγονός που θα έχει θετικές επιπτώσεις και στους ναύλους των LNG Carriers και στα έσοδα των εταιρειών διαχείρισης.
Με τα τέσσερα νέα πλοία που διαχειρίζεται η Nakilat, επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση στη διεθνή αγορά στον τομέα της μεταφοράς ενέργειας. Παράλληλα ο δ.σ. της εταιρείας προσθέτει ότι η σταθερή ανάπτυξη της Nakilat υπογραμμίζει την ισχυρή οικονομική της θέση αλλά και τη δυναμική του Κατάρ ως κορυφαίου εξαγωγέα LNG στον κόσμο.
O κ. Abdullah Al Sulaiti συμπλήρωσε ακόμη ότι τα τέσσερα νέα πλοία έχουν μεταφορική ικανότητα 173.400 κυβικών μέτρων το ένα και είναι εξοπλισμένα με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες της αγοράς.
Ο όμιλος Αγγελικούση έχει επίσης πολύ ισχυρή παρουσία στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, με 41 LNG Carriers, εκ των οποίων τα 13 είναι υπό ναυπήγηση. Η συνεργασία του ελληνικού ομίλου με την κρατική ναυτιλιακή εταιρεία του Κατάρ ξεκίνησε το 2005 με το πρώτο joint venture, τη δημιουργία της Maran Nakilat. Η εν λόγω εταιρεία διαχειριζόταν τέσσερα πλοία αρχικά, ενώ πέρυσι προστέθηκαν άλλα δύο, τα μεταφορικής ικανότητας 159.800 κυβικών μέτρων το ένα Woodside Rodgers και Woodside Goode. Και τα δύο πλοία ναυπηγήθηκαν το 2013. Συνολικά η κοινοπραξία Maran Nakilat ελέγχει 13 LNG Carriers, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Nakilat.
Η ζήτηση για LNG θα αυξάνεται συνεχώς, όπως εκτιμούν οι ενεργειακές εταιρείες. Ειδικότερα, το 2018 η ζήτηση για LNG αυξήθηκε κατά 27 εκατ. τόνους σε ετήσια βάση και έφτασε στους 319 εκατ. τόνους, ενώ αναμένεται να φτάσει σε 384 εκατ. τόνους το 2020. Η Ασία και ειδικότερα η Κίνα οδηγεί την άνοδο της ζήτησης LNG, καθώς το 2018 οι εισαγωγές της αυξήθηκαν κατά 40% σε σύγκριση με το 2017.
Επίσης, σύμφωνα με πρόσφατα reports της Morgan Stanley, μπορεί ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα LNG Carriers για τα πλοία τύπου TFDE να έχει μειωθεί στα 42.000 δολ. από 190.000 δολ. την ημέρα τον προηγούμενο Νοέμβριο, ωστόσο οι μεγάλες εταιρείες παραγωγής αερίου εξακολουθούν να εκφράζουν την εμπιστοσύνη τους στην αγορά του LNG, επισημαίνοντας ότι θα απαιτηθούν επιπλέον πλοία για να εξυπηρετήσουν την αυξημένη ζήτηση.