Skip to main content

Γέφυρες συνεργασίας μεταξύ ΟΛΘ και Βόρειας Μακεδονίας

Από την έντυπη έκδοση

Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]

Το σχέδιο ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε. στα Βαλκάνια βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης που είχαν ο πρόεδρος του Δ.Σ. και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήριος Θεοφάνης, και ο γενικός διευθυντής Επενδύσεων και εκτελεστικό μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, Arthur Davidyan, με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας και αρμόδιο για τον συντονισμό των οικονομικών υποθέσεων, Koco Angjushev, στη γειτονική χώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη συνάντηση τόσο υψηλού επιπέδου μεταξύ εκπροσώπων ελληνικού φορέα και κυβερνητικού παράγοντα της γείτονος μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών, η οποία ούτως ή άλλως εμπεριέχει σημεία που άπτονται του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και ενώ επίκειται η επίσημη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού κ. Τσίπρα στη γείτονα τον Απρίλιο μαζί με επιχειρηματική αποστολή.

Κύριο θέμα της συζήτησης, αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη διοίκηση του λιμανιού, ήταν «το Σχέδιο Ανάπτυξης της ΟΛΘ Α.Ε. στα Βαλκάνια και στο πλαίσιο αυτό η ενδεχόμενη συνεργασία με την κυβέρνηση της γειτονικής χώρας.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε εξαιρετικό κλίμα και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη συνέχιση των επαφών, προκειμένου να ωριμάσουν περαιτέρω οι συνθήκες της αμοιβαίας συνεργασίας». Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών και εξαγωγών της γειτονικής χώρας, με χρήση εμπορευματοκιβωτίων, πραγματοποιείται από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Παράλληλα, για την ΟΛΘ Α.Ε. οι μεγάλες βιομηχανίες της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας αποτελούν βασικούς πελάτες του Τομέα Συμβατικού Φορτίου, αφού μέσω του λιμανιού μεταφέρονται οι πρώτες ύλες προς τις βιομηχανίες αυτές, καθώς και τα τελικά προϊόντα.

«Η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., ακολουθώντας τους στρατηγικούς στόχους του επενδυτικού σχήματος, που απέκτησε το πλειοψηφικό ποσοστό 67% των μετοχών της εταιρείας τον Μάρτιο του 2018, εφαρμόζει με συνέπεια το Επενδυτικό Σχέδιο της εταιρείας για την αναβάθμιση των υποδομών και του εξοπλισμού του λιμανιού και παράλληλα διερευνά συστηματικά τις δυνατότητες συνεργασιών στις χώρες των Βαλκανίων, με στόχο την ανάδειξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε κύριο κέντρο παροχής μεταφορικών υπηρεσιών στη Βαλκανική και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη», τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση του ΟΛΘ.

Στόχος των επενδυτών

Υπενθυμίζεται ότι στόχος της Κοινοπραξίας των επενδυτών για τον ΟΛΘ είναι αφενός η υλοποίηση της αναγκαίας μεγάλης επένδυσης στον έκτο προβλήτα, ώστε να μπορέσουν να προσελκυστούν μεγαλύτερα πλοία και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να παίξει γεωστρατηγικό ρόλο στις μεταφορές, καθώς επίσης και η ανάπτυξη logistics («dry ports») στα Βαλκάνια, μαζί με αναδιοργάνωση της εταιρείας.

Στο πλαίσιο αυτό, εξάλλου, προ μερικών ημερών εγκαινιάστηκε ο νέος εξοπλισμός, κόστους άνω των 10 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής, που απέκτησε ο ΟΛΘ μέσω της πρόσθετης επένδυσης (πέραν των υποχρεωτικών που προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης).

Πρόκειται για δώδεκα καινούργια οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς κοντέινερ (straddle carriers), προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ, τα οποία μπορούν να στοιβάζουν καθ’ ύψος τρία containers πλήρη ή τέσσερα κενά, επτά νέα ζεύγη τρέιλερ και πέντε άρπαγες εμπορευματοκιβωτίων και έπεται συνέχεια με έναν νέο ελαστιχοφόρο γερανό και δέο γερανογέφυρες, ενώ στην ίδια εκδήλωση ο κ. Θεοφάνης προανήγγειλε άμεση προώθηση της επένδυσης στον έκτο προβλήτα με στόχο να έχει μπει εργολάβος τον Σεπτέμβριο.