Skip to main content

Γιώργος Ξηραδάκης: Τα τέλη στα κινέζικα πλοία θα αυξήσουν το κόστος του εμπορίου

«Τα μέτρα που έλαβαν οι ΗΠΑ δεν είναι μόνο άδικα για την Κίνα, αλλά και για άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας»

Πρόσφατα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών ανακοίνωσε τα τελικά μέτρα της έρευνας 301 σχετικά με τους τομείς της ναυτιλίας, της εφοδιαστικής και της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας.

Ο Γιώργος Ξηραδάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας, δήλωσε σε συνέντευξή του σε δημοσιογράφους του CCTV ότι οι ενέργειες των ΗΠΑ δεν είναι μόνο άδικες για την Κίνα, αλλά και για άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, και ότι οι ενέργειες των ΗΠΑ θα διαταράξουν την παγκόσμια εμπορική τάξη.

Ο κ. Ξηραδάκης επισήμανε πως τα τελευταία χρόνια η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας έχει αναπτυχθεί ραγδαία και έχει γίνει σημαντικός προμηθευτής πλοίων για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες και για την παγκόσμια Ναυτιλία και εφοδιαστική αλυσίδα.

Όπως σημείωσε, τα πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70% των συνολικών παραγγελιών πλοίων των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.

«Είμαστε πρόθυμοι να διατηρήσουμε τη συνεργασία στον ναυπηγικό κλάδο που έχει καθιερωθεί με την Κίνα τα τελευταία χρόνια. Ανησυχούμε πολύ για τις ενέργειες των Ηνωμένων Πολιτειών, επειδή δεν υπάρχουν ναυπηγεία που μπορούν να αντικαταστήσουν και να αναλάβουν τη ναυπηγική ικανότητα της Κίνας», τόνισε.

Ο Γιώργος Ξηραδάκης πιστεύει ότι είναι κατανοητό για τις Ηνωμένες Πολιτείες να αναζωογονήσουν τη ναυπηγική τους βιομηχανία, αλλά αυτό δεν πρέπει να επιτευχθεί καταστέλλοντας άλλες χώρες. «Τα μέτρα που έλαβαν οι ΗΠΑ δεν είναι μόνο άδικα για την Κίνα, αλλά και για άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας», υπογράμμισε.

Όπως συμπλήρωσε, «πιστεύω ότι όχι μόνο οι Έλληνες πλοιοκτήτες, αλλά και πολλές αμερικανικές εταιρείες αντιτίθενται στην απόφαση των ΗΠΑ. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πιστεύουν ότι είναι άδικο για τις Ηνωμένες Πολιτείες να χρεώνουν τέλη για πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα, ειδικά επειδή έχουν επενδύσει πολλά στην αγορά κινεζικών πλοίων. Δεν πρέπει να χειραγωγούνται από αμερικανούς πολιτικούς με φόρους και τέλη».

Σύμφωνα με τον κ. Ξηραδάκη, οι Ηνωμένες Πολιτείες χρεώνουν υψηλά τέλη στην Κίνα για την κατασκευή πλοίων, τα οποία οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν θα επωμιστούν και θα μετακυλιστούν στους εξαγωγείς ή τους εισαγωγείς, με τελικό αποτέλεσμα τους καταναλωτές. Αυτό θα αυξήσει το κόστος του εμπορίου και θα διαταράξει την παγκόσμια εμπορική τάξη.