Υποχωρούν οι τιμές spot ναύλωσης για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, εν μέσω αναταραχής στις παγκόσμιες αγορές από τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας.
Ο αριθμός των ναυπηγήσεων κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους μειώθηκε κατά 42% σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
Η Κίνα, σε απάντηση προς τους δασμούς του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, έχει επιβάλει δασμό 15% στις αμερικανικές εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου από τις 10 Φεβρουαρίου 2025, ενώ επιπλέον έχει χρησιμοποιήσει ρυθμιστικά εμπόδια για να περιορίσει τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ.
Οι ενέργειες αυτές έχουν μειώσει σημαντικά τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ προς την Κίνα, ενώ την ίδια ώρα η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει το ενδεχόμενο να συγκεντρώσει τη ζήτηση των κρατών-μελών γιααμερικανικό υγροποιημένο φυσικό αέριο στο πλαίσιο ευρύτερων εμπορικών διαπραγματεύσεων.
Η στρατηγική αυτή αποσκοπεί στην ενίσχυση της διαπραγματευτικής θέσης της Ε.Ε. και στη διασφάλιση της συνέχισης των εισαγωγών ΥΦΑ από τις ΗΠΑ.
Ο αναλυτής της Kpler, Go Katayama, ανέφερε ότι οι ασιατικές τιμές του LNG δέχονται πιέσεις, εν μέσω αδύναμης εποχικής ζήτησης, των υψηλών αποθεμάτων και των ανησυχιών για την ύφεση που συνδέονται με τις αυξημένες εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.
Μάλιστα, τόνισε ότι το πάγωμα των δασμών των ΗΠΑ για 90 ημέρες για τις υπόλοιπες χώρες μπορεί να προκαλεί αυτή τη στιγμή αισιοδοξία, αλλά η επιβολή των αμερικανικών δασμών στα κινεζικά αγαθά διατηρεί το κλίμα της αγοράς επιφυλακτικό.
Πτώση στα ναύλα
Τα επίπεδα για τα δίχρονα πλοία έχουν πέσει μεταξύ 22.000 και 25.000 δολαρίων ανά ημέρα, από τα 30.000 δολάρια ανά ημέρα που ήταν τον Μάρτιο.
Οι μεσίτες δήλωσαν ότι οι τιμές για τα παλαιότερα πλοία με ατμοστρόβιλο συνεχίζουν να κυμαίνονται σε επίπεδα κάτω των 5.000 δολαρίων ανά ημέρα, με τα τρέχοντα επίπεδα για τα πλοία αυτά να είναι κατά μέσο όρο λίγο πάνω από 1.800 δολάρια ανά ημέρα.
Ο αναλυτής της Spark Commodities, Qasim Afghan, τόνισε ότι η μέση τιμή ναύλωσης για τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου στον Ατλαντικό μειώθηκαν για τρίτη εβδομάδα στα 22.500 δολάρια, ενώ στον Ειρηνικό στα 24.750 δολάρια την ημέρα.
Άλλωστε, όπως είπε, οι μακροπρόθεσμες συμφωνίες άνω των πέντε ετών περιορίστηκαν σε λίγα δίχρονα πλοία κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Η Fearnley LNG δήλωσε ότι το χαμηλότερο περιβάλλον τιμών για το LNG θα μπορούσε να «προσελκύσει ορισμένους αγοραστές που είναι ευαίσθητοι στις τιμές και να επιστρέψουν στην αγορά».
Ασιάτες αγοραστές, όπως η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, συμμετέχουν επίσης σε εμπορικές συνομιλίες με την Ουάσιγκτον, στις οποίες δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να είναι ανοικτοί στην αύξηση των αμερικανικών εισαγωγών ΥΦΑ.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πει κάτι παρόμοιο. Αλλά αυτές δεν έχουν ακόμη εξελιχθεί σε σταθερές συμφωνίες.
Μείωση ναυπηγήσεων
Η χρηματιστηριακή εταιρεία εκτιμά ότι υπάρχουν περίπου 26 μη δεσμευμένα νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου σε παραγγελία.
Στην τριμηνιαία επισκόπηση της αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα ο μεσίτης Howe Robinson Partners δήλωσε ότι ο αριθμός των ναυπηγήσεων κατά τους τρεις πρώτους μήνες του έτους μειώθηκε κατά 42% σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
«Οι πλοιοκτήτες παρέμειναν απρόθυμοι να κλειδώσουν εκτεταμένες συμβάσεις στα τρέχοντα χαμηλά επίπεδα και η ρυθμιστική αβεβαιότητα γύρω από τις πολιτικές εξαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου των ΗΠΑ περιέπλεξε περαιτέρω τις διαπραγματεύσεις», ανέφερε.