Συνεχίζεται η αβεβαιότητα στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, εν μέσω κλιμακούμενου εμπορικού πολέμου Κίνας-ΗΠΑ.
Οι τιμές spot στα ναύλα εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα έχουν εξομαλυνθεί, αλλά οι τιμές από άλλες ασιατικές χώρες φαίνεται ότι θα αυξηθούν βραχυπρόθεσμα, υποστηρίζουν αναλυτές.
Την Παρασκευή, η Κίνα αύξησε τους δασμούς στις αμερικανικές εισαγωγές στο 125% ως αντίποινα για τους τελευταίους δασμούς 145% που επέβαλε ο Ντόναλντ Τραμπ στα κινεζικά προϊόντα.
Οι ναυλωτές από την Κίνα είχαν σπεύσει να στείλουν ήδη φορτία από τις αρχές Απριλίου, προκειμένου να προλάβουν την προθεσμία για την επιβολή των αμερικανικών δασμών.
Την ίδια ώρα για τις συναλλαγές εκτός Κίνας οι μεταφορείς σπεύδουν να προλάβουν αντίστοιχα την προθεσμία των 90 ημερών για τους δασμούς για τις υπόλοιπες χώρες που ανακοίνωσε ο πρόεδρος Τραμπ και δεν ισχύει για την Κίνα.
«Η 90ήμερη αναστολή των δασμών θα είναι ευπρόσδεκτη από τους ναυλωτές, αλλά δεν θα πρέπει να αποτελεί αιτία για πανηγυρισμούς. Εξακολουθούμε να έχουμε μια ταχεία κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας με τους δασμούς να ξεπερνούν το 100%.
Το γεγονός ότι βλέπουμε την τελευταία κατάσταση ως βελτίωση -παρά τον δυνητικά καταστροφικό εμπορικό πόλεμο μεταξύ των δύο ισχυρότερων οικονομικών δυνάμεων του κόσμου- είναι περισσότερο μια ένδειξη του πόσο άσχημες ήταν οι συνθήκες προηγουμένως» δήλωσε ο επικεφαλής αναλύσεων της Xeneta Peter Sand.
Πρόσθεσε επίσης ότι «πολλοί φορτωτές με εμπορευματοκιβώτια που κρατούνται σε ζώνες εξωτερικού εμπορίου εντός των ΗΠΑ θα απελευθερώσουν επίσης αυτά τα εμπορεύματα και θα αναλάβουν το χτύπημα του δασμού 10% τώρα, αντί να διακινδυνεύσουν να περιμένουν και να υποστούν υψηλότερο τέλος σε 90 ημέρες».
Κενά και ακυρώσεις
Ο Simon Sundboell, διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής πλατφόρμας eeSea, που παρέχει δεδομένα για την παγκόσμια ναυτιλία με έδρα την Κοπεγχάγη στη Δανία, δήλωσε στο MarketWatch ότι η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς επηρεάζει τη ναυτιλιακή βιομηχανία με αύξηση των λεγόμενων κενών δρομολογίων.
Οι ακυρώσεις που αφορούν κυρίως δρομολόγια από την Ασία προς τη Βόρεια Αμερική, θα πλήξουν την αγορά τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο, σύμφωνα με τον Sundboell.
Οι τιμές spot από την Ασία προς την Ανατολική Ακτή (USEC) και τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (USWC) παραμένουν αμετάβλητες, καθώς αυξήθηκαν κατά 9% και 15% αντίστοιχα τις πρώτες 10 ημέρες του Απριλίου, σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Xeneta.