Στα κινεζικά ναυπηγεία China Merchants Jinling Shipyard (Weihai), θα κατασκευαστούν τα εννέα ro – pax που σχεδιάζει από το 2024 να ναυπηγήσει ο ναπολιτάνικος όμιλος Grimaldi. Το κόστους του νέου ναυπηγικού προγράμματος του ομίλου φτάνει το 1,3 δισ. δολάρια, ενώ τα δύο εξ αυτών θα ενταχθούν στις Μινωικές Γραμμές.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες που θα μπορούν να λειτουργούν με μεθανόλη, καθιστώντας τα έτοιμα για την επίτευξη του στόχου «καθαρών μηδενικών εκπομπών».
Τέσσερα από τα νέα πλοία θα πλέουν υπό ιταλική σημαία και θα λειτουργούν υπό την επωνυμία Grimaldi Lines, ενώ δύο, υπό ελληνική σημαία, θα χρησιμοποιηθούν από την ελληνική θυγατρική Minoan Lines. Αυτά τα έξι αδελφά πλοία ανήκουν στην κατηγορία «Next Generation Med» και θα εξυπηρετούν δρομολόγια στη Μεσόγειο. Τα άλλα τρία θα παραδοθούν στην Finnlines, θα πλέουν υπό φινλανδική σημαία και θα εγκαινιάσουν την κλάση «Hansa Superstar» – που αποτελεί την εξέλιξη της ήδη υπερσύγχρονης σειράς «Superstar» – και προορίζονται για δρομολόγια στη Βαλτική Θάλασσα.
Και τα εννέα πλοία θα παραδοθούν μεταξύ 2028 και 2030 και θα διαθέτουν πρωτοποριακές καινοτομίες πράσινης τεχνολογίας. Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός της γάστρας και της προπέλας, τα ενεργειακά αποδοτικά συστήματα διαχείρισης ενέργειας επί του πλοίου (τόσο στη θάλασσα όσο και στο λιμάνι), η ετοιμότητα τροφοδοσίας από την ξηρά και η εφαρμογή επιστρώσεων γάστρας με βάση το πυρίτιο θα μειώσουν τις εκπομπές CO₂ ανά μεταφερόμενη μονάδα φορτίου κατά περισσότερο από 50% σε σύγκριση με τα πλοία που δραστηριοποιούνται σήμερα στις ίδιες διαδρομές.
Με μήκος 229 μέτρων, τα νέα μεσογειακά πλοία ro-pax θα έχουν χωρητικότητα φορτίου 3.300 lane metres για κυλιόμενο φορτίο και πάνω από 300 αυτοκίνητα. Μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 2.500 επιβάτες, προσφέροντας περισσότερες από 300 καμπίνες (για συνολικά πάνω από 1.200 άτομα) και περίπου 700 ανακλινόμενα καθίσματα.
Επανάσταση στην ενεργειακή απόδοση
Σύμφωνα με τον ιταλικό όμιλο, αυτή η νέα γενιά πλοίων σηματοδοτεί επίσης μια επανάσταση στην ενεργειακή απόδοση: τα έξι πλοία «Next Generation Med» θα είναι τα πρώτα στη Μεσόγειο που έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν με μεθανόλη.
Όσον αφορά τα τρία νεότευκτα πλοία που προορίζονται για τη Βαλτική Θάλασσα, θα έχουν μήκος 240 μέτρα, χωρητικότητα 5.100 lane metres για κυλιόμενο φορτίο συν 90 αυτοκίνητα, ενώ θα μπορούν να φιλοξενήσουν σε 320 καμπίνες έως και 1.100 επιβάτες. «Η China Merchants Industry Group και ο όμιλος Grimaldi ακολουθούσαν πάντα την έννοια «με γνώμονα την καινοτομία, πρώτα η ποιότητα», κάνοντας τομές στην πράσινη τεχνολογία πλοίων και την έξυπνη ναυτιλία και καθορίζοντας από κοινού ένα νέο σημείο αναφοράς στα πλοία ro-pax.
Ως ηγέτης στην κατασκευή εξοπλισμού υψηλών προδιαγραφών στην Κίνα, η China Merchants Industry Group και η CMI Weihai Shipyard θα συγκεντρώσουν μια κορυφαία ομάδα Ε&Α, ένα λιτό σύστημα παραγωγής και ένα σύστημα υπηρεσιών πλήρους κύκλου ζωής για να διασφαλίσουν την παράδοση έργων υψηλής ποιότητας και να βοηθήσουν την Grimaldi να εδραιώσει περαιτέρω την ηγετική της θέση στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά ro-ro ναυτιλίας», δήλωσε ο Miao Jianmin, πρόεδρος της China Merchants Group. «Η China Merchants Industry είναι πρόθυμη να συνεχίσει να συνεργάζεται με τον Όμιλο Grimaldi για την εμβάθυνση της συνεργασίας σε τομείς αιχμής, όπως τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα και τα έξυπνα πλοία, και να παρέχουν από κοινού πιο αποτελεσματικές και βιώσιμες ναυτιλιακές λύσεις για τους παγκόσμιους πελάτες».
«Με την παραγγελία αυτών των εννέα εξαιρετικών πλοίων ro-pax, συνεχίζουμε και ενισχύουμε τη μακροχρόνια, επιτυχημένη συμμαχία μας με τον όμιλο China Merchants, έναν εξαιρετικό εταίρο για τη ναυπήγηση πλοίων αιχμής», δήλωσε ο Εμανουέλ Γκριμάλντι , διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Grimaldi, ενώ προσέθεσε: «Οι νέες κλάσεις Next Generation Med και Hansa Superstar είναι το αποτέλεσμα ενδελεχούς μελέτης των αναγκών των πελατών μας και, ευρύτερα, των αναγκών της ναυτιλίας. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, η τελευταία απαιτεί ποιότητα, αποδοτικότητα και περιβαλλοντική βιωσιμότητα για να παραμείνει βασικός τρόπος εθνικών και διεθνών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών. Ειδικότερα, οι εξαιρετικές επιδόσεις στη μείωση των εκπομπών CO₂ και η χρήση της μεθανόλης ως εναλλακτικού καυσίμου φέρνουν τον Όμιλό μας ακόμη πιο κοντά στον παγκόσμιο στόχο των καθαρών μηδενικών εκπομπών, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση μας ως κορυφαίου παίκτη στις μεταφορές μικρών αποστάσεων στις περιοχές της Μεσογείου και της Βαλτικής».