Ανέκαμψαν τον Μάρτιο οι ναυπηγικές παραγγελίες, βάσει χωρητικότητας, στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, εν μέσω φόβου για εφαρμογή των προτεινόμενων αμερικανικών τελών σε πλοία κινεζικής κατασκευής που καταπλέουν στα λιμάνια των ΗΠΑ.
Σημαντικό μερίδιο στις ναυπηγήσεις στη Νότια Κορέα κατέχουν και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, αυτή τη στιγμή ναυπηγούνται τουλάχιστον 139 πλοία, χωρητικότητας 13 εκατ. dwt, έναντι 387 στην Κίνα, συνολικής χωρητικότητας 38 εκατ. dwt.
Το κορεατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο Chosun Biz επεσήμανε ότι οι φόβοι για τα επικείμενα αμερικανικά τέλη μπορεί ήδη να επηρεάζουν τα μελλοντικά ναυπηγικά σχέδια.
Επικαλούμενο αναφορές της Daishin Securities, γράφει ότι η ExxonMobil ακύρωσε ήδη παραγγελίες για δύο πλοία δεξαμενισμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNGBV) που προορίζονταν για την Κίνα.
Σύμφωνα πάντως με στελέχη του ναυπηγικού κλάδου, οι γιάρδες της Νότιας Κορέας, προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη κινεζική κυριαρχία στη ναυπηγική βιομηχανία, εστίασαν σε υψηλής αξίας, μεγαλύτερα και πιο τεχνολογικά προηγμένα πλοία.
Αυτό συμπεριέλαβε πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, όπου η Νότια Κορέα συνεχίζει να ηγείται των παραγγελιών, παρά την ανάπτυξη της Κίνας στα δεξαμενόπλοια LNG.
Μακροπρόθεσμα, η Νότια Κορέα προσβλέπει σε πλοία μεταφοράς αμμωνίας, πλοία με χρήση καυσίμου αμμωνίας, αυτοματισμούς και άλλες τεχνολογίες.
Μηνιαία εξέλιξη
Σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Service, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία συγκέντρωσαν τον Μάρτιο το 55% των παραγγελιών με βάση τη χωρητικότητα.
Η Νότια Κορέα κατέγραψε παραγγελίες για 820.000 αντισταθμισμένους μικτούς τόνους (CGT), σε σύγκριση με τα κινεζικά ναυπηγεία που έκλεισαν 520.000 CGT τον Μάρτιο.
Με βάση τον αριθμό των πλοίων, ωστόσο, η Κίνα συνέχισε το προβάδισμά της, κλείνοντας 31 παραγγελίες πλοίων, έναντι 17 της Νότιας Κορέας.
Πρόκειται για μια ισχυρή ανάκαμψη από τον Φεβρουάριο, όταν η Κίνα είχε καταγράψει το 70% των παραγγελιών με βάση τη χωρητικότητα.
Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έκλεισαν μόλις το 9% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε τον Φεβρουάριο.
Εκθέσεις αναφέρουν ότι τα κορεατικά ναυπηγεία ιστορικά υστερούν έναντι των κινεζικών το πρώτο τρίμηνο του έτους, ενώ σημείωσαν επίσης ότι πέρυσι η Νότια Κορέα έλαβε μόνο το 16% των παραγγελιών για το έτος, έναντι του 70% που έκλεισε η Κίνα.
Ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Τα στοιχεία της Clarkson δείχνουν επίσης ότι τα κινεζικά ναυπηγεία έχουν ανεκτέλεστο υπόλοιπο παραγγελιών σχεδόν 94 εκατομμυρίων CGT, το οποίο αποτελεί το 59% του παγκόσμιου συνόλου.
Τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, ενώ κατατάσσονται στη δεύτερη θέση, έχουν ανεκτέλεστο υπόλοιπο λίγο πάνω από 36 εκατομμύρια CGT ή το 23% του συνόλου.
Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, η μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία της Νότιας Κορέας, ανέφερε στις 3 Απριλίου ότι έκλεισε μία επιπλέον παραγγελία για ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου αξίας περίπου 263 εκατ. δολαρίων.
Ο όμιλος δήλωσε ότι έχει πλέον λάβει παραγγελίες για συνολικά 24 πλοία, αξίας 4,07 δισ. δολαρίων, επιτυγχάνοντας το 22,6% του ετήσιου στόχου παραγγελιών ύψους 18,05 δισ. δολαρίων.
Ανά τύπο, το 2025 η εταιρεία έχει λάβει παραγγελίες για ένα πλοίο μεταφοράς LNG, τέσσερα πλοία δεξαμενισμού LNG, ένα πλοίο μεταφοράς LPG/αμμωνίας και δύο πλοία μεταφοράς αιθανίου, καθώς και 12 containerships και τέσσερα δεξαμενόπλοια.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την αναζωογόνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας των ΗΠΑ με τη χρήση τεράστιων τελών στις επισκέψεις πλοίων που συνδέονται με την Κίνα σε αμερικανικά λιμάνια δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί.
Μετά τις δημόσιες ακροάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο Γραφείο του εμπορικού αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών στις 24 και 26 Μαρτίου, αναμένεται η έκδοση τελικών εισηγήσεων, τις οποίες ο πρόεδρος Τραμπ θα ενσωματώσει στο συνολικό σχέδιο για τη ναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ.